• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
امام جمعه کرج:

در استان البرز بی‌اعتنایی به قانون و بی‌عملی از جاهای دیگر بیشتر است

  • کد خبر : 14496
  • 20 مرداد 1402 - 19:08
در استان البرز بی‌اعتنایی به قانون و بی‌عملی از جاهای دیگر بیشتر است
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه روز شنبه ۲۵ محرم به روایتی سالگشت شهادت قُدوه الزاهدین، سید المتقین، زین ‌الصالحین، منار القانتین، زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام است، بیان داشت: امام سجاد علیه‌السلام کسی است که از آغاز حرکت پدر بزرگوارش به سمت کوفه و تا آخرین لحظات شهادت او و یارانش، شاهد و ناظر حماسه‌ها بود و همه این لحظات را درحالی‌که به مشیت الهی در بستر بیماری بود تحمل و بعد هم دوران سخت اسارت را باعزت و شجاعت سپری کرد.

متأسفانه عده‌ای از مسئولان در حال انفعال و بی‌تفاوتی هستند / در استان البرز بی‌اعتنایی به قانون و بی‌عملی از جاهای دیگر بیشتر است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پیاده‌نظام او و ستون پنجم دشمن امروز در داخل کشور همین مسیر را دنبال می‌کند، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان هم در حال انفعال و بی‌تفاوتی هستند. در استان خود ما هم باکمال تأسف بی‌اعتنایی به قانون و بی‌عملی از جاهای دیگر بیشتر است. من اینجا صحبت زیاد دارم؛ قبلاً هم کردم؛ فعلاً این جلسه نمی‌خواهم صحبت کنم. بازهم تحمل می‌کنیم تا ببینیم چه خواهد شد.

راهبرد مقاومت فرهنگی امام سجاد علیهالسلام راه درمان معضلات امروز است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه راه درمان همان راهبرد مقاومت فرهنگی امام سجاد علیه‌السلام است، گفت: یعنی در کنار جهاد علمی و فرهنگی، جهاد برای بسط اخلاق الهی در جامعه و گسترده کردن فرهنگ مناجات با خدا و قرائت و تدبر در قرآن.

شهردار محترم نظافت شهر را دنبال کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بیان داشت: مطلب دیگر نظافت شهر است که تا حالا چند بار تذکر داده‌ایم لازم است تکرار کنیم که شهردار محترم دنبال کنند. البته ایشان دارد تلاش می‌کند. محلات و قسمت‌های زیادی از شهر ناراضی هستند. این در شأن شهری مثل شهر کرج نیست؛ باید بیشتر رسیدگی کنند.

از خشک شدن درختان محافظت کنید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رسیدگی داشته باشید نسبت به درختان و از خشک شدنشان محافظت کنید که شاید افرادی طمع در زمین داشته باشند. درختان را با لطایفی خشک می‌کنند تا بتوانند اقداماتی داشته باشند این از مواردی است که باید در شهر دنبال شود و نگذارند هیچ درختی خشک شود.

نور بعضی از محلات کافی نیست

وی بابیان اینکه نور بعضی از محلات کافی نیست، گفت: عزیزان توجه داشته باشند که این‌ها در فعالیت‌هایشان مهم است. ما با نور می‌توانیم مردم را عصبانی کنیم، با نور هم می‌توانیم به مردم آرامش بدهیم. با نور در محلات یا جلوی دزدی را می‌گیریم یا فضا ایجاد می‌کنیم برای دزدی. نورپردازی الآن خودش یک بحثی دارد؛ باید به آن توجه داشت.

در مصرف آب و برق کمال صرفه‌جویی را داشته باشید تا دچار بحران نشویم

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، عنوان کرد: تقاضای دیگری هم دارم از مردم خوب و فهیم و انقلابی استان که در مصرف آب و برق کمال صرفه‌جویی را داشته باشید تا دچار بحران نشویم. الآن وضعیت آب خاص است. آب و برق الآن ارتباط تنگاتنگی دارند. هرکدام به‌اندازه وسعمان و نیازمان مواظبت کنیم؛ خصوصاً دستگاه‌های دولتی و ادارات دقت داشته باشند در مصرف آب و برق. بعضی وقت‌ها اداره تعطیل است اما چراغ‌هایش روشن است. من بعضی وقت‌ها عبور می‌کنم می‌بینم چراغ‌هایشان روشن است. شب که اداره ساکن ندارد چراغی که روشن است دارد برق مصرف می‌شود. احتمالاً کولرهایش هم روشن است. احتمالاً آب قطع بوده شیر را باز کردند و وقتی آب وصل شده شیر آب بازمانده. این‌ها را مواظبت کنید.

خودمان را جهنمی نکنیم

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه ما در مقابل این‌ها تک‌تکمان مسئول هستیم، گفت: ما پول آب و برق نمی‌دهیم؛ پول رساندن آب و برق به مقصد را می‌دهیم. آب برای خداست پولی نیست. کسی حق ندارد بگوید چون پول می‌دهم هر جور دلم خواست استفاده می‌کنم. مال خداست باید به خدا پاسخگو باشید که چگونه مصرف می‌کنید. ببینید بزرگان ما آب را یک لیوان می‌خوردند نصفش را نگه می‌داشتند یک کاغذ رویش می‌گذاشتند تا در مرحله بعد دوباره همان را بخورند. دور نمی‌ریختند. خودمان را جهنمی نکنیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14496