• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
امام جمعه کرج:

برای “خبرنگارنماها” منافع گروهی و حزبی ارجحیت دارد

  • کد خبر : 14216
  • 14 مرداد 1402 - 8:37
برای “خبرنگارنماها” منافع گروهی و حزبی ارجحیت دارد
امام جمعه کرج با بیان اینکه برای "خبرنگارنماها" منافع گروهی و حزبی ارجحیت دارد، گفت: خبرنگار با زمان‌شناسی دقیق، تیزبینی و دقت به دنبال رفع معضلات است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید‌محمد‌مهدی حسینی‌همدانی ‌اظهار داشت: باید در  جنگ روایت‌ها، سواد رسانه‌ای را بالا برد چنانچه این نوع جنگ را نه تنها اکنون بلکه در طول تاریخ بشر شاهد بوده‌ایم‌.

امام جمعه کرج با اشاره به 17 مرداد ماه، روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی ‌افزود: رسانه‌ها درا ین عرصه نقش مهمی دارند که می‌بایست به این نقش خود به صورت جدی عمل کنند.

خطیب نماز جمعه کرج اضافه کرد: در کوفه با شایعه‌سازی تلاش شد و بسیاری از مردم تسلیم جنگ شناختی شدند بنابراین امروز در فضای مجازی و حقیقی برای انحراف افکار عمومی به افراد برچسب زده شده و چهره آنان را‌ مختوش می‌کنند و یا انسان‌های تنبل و بی‌اثر را علم می‌کنند.

‌حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: خبرنگاران از خبرنگارنماها جدا هستند چرا که این خبرنگاران‌ دورغی را نسبت داده و سپس اقدام به نشر آن می‌کنند تا به منافع گروهی و حزبی خود برسند.

امام جمعه کرج گفت: خبرنگار با زمان‌شناسی دقیق، تیزبینی و دقت به دنبال رفع معضلات است و امروز شاهد آن هستیم این مسئولیت خطیر همراه با خطراتی است و شهدای بسیاری نیز داشته است.

‌‌حسینی‌همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به 16 مرداد ماه، روز آغاز پیش ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات مجلس از این رو حائز اهمیت است که افراد در حوزه قانونگذاری ورود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور از دیگر وظایف ما‌ست، اضافه کرد:  برای انتخابات مجلس شورای اسلامی همگان باید احساس مسئولیت کنند‌.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14216