• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ:

۱۲ شرکت در ساوجبلاغ بعلت به کارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند

  • کد خبر : 14184
  • 12 مرداد 1402 - 17:42
۱۲ شرکت در ساوجبلاغ بعلت به کارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند
سعید فلاح نژاد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به ماده قانون عدم به کارگیری اتباع غیرمجاز گفت: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز در مشاغل خود استفاده می‌کنند طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت مشمول جریمه می‌شوند.

بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل ۵ برابر دستمزد روزانه کارگران ایرانی جریمه خواهند شد.

فلاح نژاد در ادامه افزود: میزان دستمزد روزانه هرساله توسط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود و جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز طبق دستمزد امسال هروز معادل ۸۸۰هزارتومان میباشد که کارفرمایان باید این جریمه را به حساب خزانه دولت پرداخت کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوجبلاغ بیان کرد: در هفته گذشته ۱۳ شرکت در ساوجبلاغ بابت اشتغال اتباع غیرمجاز جریمه شدند که دریافت جرائم آنها ۱۰۰درصدی بوده است.
🔹️وی گفت: درصورت تکرار تخلف توسط کارفرما مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد.
🔹️ سعید فلاح نژاد با اشاره به کارت های آمایش گفت: اتباع برای اینکه بتوانند از خدمات دولت در ایران بهرمند شوند باید دارای کارت های آمایش باشند که امسال هفدهمین دوره آن میباشد و این کارت ها هرساله تمدید می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط اشتغال اتباع در شرکت ها و صنوف را بیان کرد: اتباع باید با مراجعه به دفاتر امور اتباع در محل زندگی خودشان کارت آمایش خود را دریافت کنند و بعد از آن کارت پروانه کار خود را دریافت کنند. اتباع فقط در شغلی که در کارت آنها ثبت شده است می‌توانند اشتغال داشته باشند.
وی تاکید کرد: همه شرکت ها، کارخانجات و صنوف موظف هستند تابع قوانین باشند و هرگونه تخطی از قانون تخلف حساب می‌شود. بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ در حال شناسایی صنوف و شرکت های هستند که از اتباع غیرمجاز به عنوان کارگر استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14184