• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ساوجبلاغ مطرح شد:

اختصاص ۷۷ درصد از بودجه سال گذشته در قالب ۱۴۲ پروژه

  • کد خبر : 14074
  • 10 مرداد 1402 - 19:28
اختصاص ۷۷ درصد از بودجه سال گذشته در قالب ۱۴۲ پروژه
جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ساوجبلاغ روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ به ریاست دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، و با حضور دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ومدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستانی عضو کمیته برگزاری شد.

در این جلسه، عملکرد بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۲ بررسی و تصویب شد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در خصوص عملکرد بودجه‌ای سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه شهرستان در سال ۱۴۰۱ با اعتبار اولیه ۹۱ میلیارد تومان بسته شد ولی پس از آن پیمان‌هایی مبادله شد که اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که در نهایت ۹۷ میلیارد تومان آن محقق شد.
دکتر البرزی افزود: میزان ۷۷ درصد از بودجه سال گذشته در قالب ۱۴۲ پروژه تخصیص پیدا کرد و حتی یک ریال هم برگشتی بودجه نداشتیم و اداره جهاد کشاورزی با ۲۸ پروژه، بیشترین پروژه را اجرا نمود و اداره راهداری و حمل و نقل نیز با ۳۷۰ میلیارد ریال، بیشترین سهم را از اعتبارات سال گذشته جذب کرد.
وی در خصوص اعتبارات بودجه‌ای امسال گفت: در سال جاری حدود ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که به تناسب سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشتیم و این مقدار اعتبار برای اجرای ۸۰ پروژه در بین ۲۸ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع می‌شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: با توجه به اینکه فقط ۲۰ درصد بودجه توسط استانداران و فرمانداران توزیع می‌شود، لازم است کسری بودجه‌های استانی توسط مدیران کل استان‌ از وزارتخانه‌های مطبوع پیگیری وجذب شود و مدیران شهرستان نیز باپیگیری از ادارات کل متبوع خود، تلاش کنند تا بودجه بیشتری برای شهرستان جذب نمایند.
دکتر البرزی در پایان، انتقال آب کشاورزی – تعمیر و تجهیز خانه‌های بهداشت – تکمیل و تجهیز بیمارستان – تکمیل مراکز آموزشی در محلات مسکن مهر – روکش آسفالت راه‌های روستایی – احداث سالن ورزشی در روستاهای پرجمعیت – تکمیل ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری – احداث کتابخانه در شهر مهستان – خرید سه خودرو برای کتابخانه سیار – احداث تصفیه خانه شهر مهستان – ترمیم، توسعه و ایجاد شبکه آبرسانی روستاها و حفاظت و بیومکانیک حوزه آبخیزداری را از برنامه‌های حائز اهمیت این شهرستان در سال جاری بیان داشت و گفت: امیدواریم با تلاش و هم افزایی تمامی دستگاه‌ها بتوانیم اهداف منطقه ای خود را محقق کنیم تا مردم از خدمات و رهاورد آن برخوردار شوند.
وی افزود: همچنین مسئولین برای هدر رفت ۴۷ درصدی آب در شهر مهستان که به خاطر فرسودگی شبکه آبرسانی حادث شده و مطالبه شهرستانی است ، هرچه سریعتر فکری کرده و برای رفع آن برنامه ریزی کنند.
دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز از جذب نشدن ۴۷۰ میلیارد تومان از بودجه استان توسط دستگاه‌های مختلف ابراز گلایه مندی کرد و گفت: مدیران کل باید در این خصوص پاسخگو باشند و همچنین کمیته‌های برنامه‌ریزی بایستی پروژه‌ها را اولویت بندی کرده و زودتر به سرانجام برسانند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14074