• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای هدف تجارت با ایران یک ضرورت است

  • کد خبر : 14069
  • 10 مرداد 1402 - 18:22
راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای هدف تجارت با ایران یک ضرورت است
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: راه‌اندازی دفاتر تجاری در مقاصد هدف تجارت خارجی با ایران می‌تواند فرصت مناسب برای گسترش مراودات بین‌المللی را در اختیار فعالان اقتصادی کشورمان قرار دهد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، پرهام رضایی در حاشیه نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق ایران با مهم برشمردن توجه به پیگیری و حل مشکلات حوزه مراودات بین‌المللی اظهار کرد: در این رابطه ضرورت دارد که در دوره دهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به تقویت اقدامات در حوزه امور بین‌الملل توجه شود.

وی در ادامه راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای هدف را به عنوان راهکاری مهم برای گسترش سطح مراودات بین‌المللی ایران با دیگر کشورها برشمرد و گفت: مقاصد هدف در این مورد کشورهایی است که تراز تجاری مناسب در زمینه صادرات و واردات با ایران دارند و این ظرفیت می‌تواند در سایه ایجاد دفاتر تجاری ایران در مقاصد هدف به فرصت‌های مناسب اقتصادی برای کشورمان تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که فعالان اقتصادی کشور در زمینه تجارت با دیگر نقاط دنیا به دلیل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی، مراودات مالی و ارزی و یا حقوقی دارند، راه‌اندازی دفاتر تجاری در کشورهای هدف می‌تواند به گسترش مراودات خارجی آنها کمک کند.

وی در بخش دیگری در خصوص مسائل پیش‌روی فعالان اقتصادی در استان البرز افزود: در این رابطه بخش عمده‌ای از چالش‌های موجود در سطح استان و در جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری می‌شود، اما تعدادی دیگر از جمله مسائل مرتبط به حوزه بانکی، ارزی و یا صادرات که از مشکلات جدی پیش‌روی فعالان اقتصادی البرز است باید در سطح ملی طرح و دنبال شود که متاسفانه گاهی حل آن به بن بست می‌خورد یا خیلی دیر به نتیجه می‌رسد.

رضایی با تاکید بر اهمیت توجه دولت به موضوع کوچک‌سازی فعالیت‌ها و واگذاری بخش عمده‌ای از این رسالت‌ها به بخش خصوصی گفت: در این رابطه تفویض اختیار در بسیاری از امور به بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی مرتبط به فعالیت‌های اقتصادی کاهش پیدا کند؛ زیرا در بسیاری موارد سد راه هرگونه پیشرفت در این حوزه است، در کنار آن ضرورت دارد که از مشورت بخش خصوصی در تنظیم این موارد استفاده شود تا کمتر شاهد چالش‌های جدی پیش‌روی تولید و صنعت کشور باشیم و به تبع آن پیشرفت لازم در حوزه اقتصاد صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=14069