• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
نادر ضرابیان:

بی رحمی ذاتی

  • کد خبر : 13917
  • 07 مرداد 1402 - 17:04
بی رحمی ذاتی
متاسفانه دو سه سالی است که چند نفر تحت عنوان فعال محیط زیست و استاد دانشگاه و تورگردان و دامپزشک بر طبل حذف و کشتار زیستمندانی مانند سگ و گربه و کبوتر و درختان غیر بومی می کوبند و نفرت پراکنی می کنند. دامنه این نگاه حذفی کم کم به ملخ و کلاغ و کلاغ هندی و کلاغ زاغی و کبوتر چاهی و مرغ مینا و تشی و راکون و پروانه گیاه خوار هم رسیده است.

چندی پیش در کیش کلاغ ها را به دستور سازمان محیط زیست و سازمان عمران کیش کشتار کردند. کشتار ملخ ها و پروانه ها با سم پاشی های گسترده هم که امری کاملا عادی شده است.
این که آن فعالان نفرت پراکن می گویند سگ ها را پنجاه تا پنجاه تا ببرید داخل خانه خودتان و از طرف دیگر نماینده مجلس از ممنوعیت نگهداری سگ ها در خانه سخن می گوید نشان از یک برنامه هدفمند برای حذف و کشتار دارد و هیچ چیز دیگری قابل تصور نیست. در واقع کاملا با هم هماهنگ هستند.

در حال حاضر به واسطه آن نفرت پراکنی ها، مسوولان هم کاملا آزادانه و با وجدان راحت در تمام شهرها و روستاهای ایران، سگ ها را خیلی بی سروصدا از بین می برند. جالبه که مسوولان ادارات سازمان محیط زیست هم دستور شلیک مستقیم به سگ ها در مناطق حفاظت شده را صادر کرده اند که جای تاسف عمیق دارد. محیط بان هم که جرات اخم کردن به شکارچی را ندارد خیلی راحت می تواند با کلاشینکف سگ ها را هدف قرار دهد.

خب در چنین شرایطی دیگر خیلی جای تعجب ندارد که افراد آن طبقه تمامیت خواه همه چیزخوار، تحت عنوان کارگر شهرداری و شکارچی این بنده خداها را چنین بی رحمانه پشت ماشین روی آسفالت بکشند و زجرکش کنند و یا با گلوله هدف قرار دهند. بردن سگ ها به پناهگاه ها هم حتا بسیار بی رحمانه تر و وحشیانه تر از کشتار است.

خب همه به خوبی می دانیم که دلیل ازدیاد جمعیت و یا کاهش و انقراض گونه های مختلف زیستمندان دقیقآ به خاطر دستکاری و دخالت همین انسان نادان و ناآگاه به ویژه جوامع محلی در طبیعت است. آن فعالان به جای پرداختن به ریشه این مشکلات و محکوم کردن رفتارهای جوامع محلی و باج دادن متوالی مسوولان به آن ها دیواری کوتاه تر از دیوار سگ ها و گربه ها پیدا نکرده اند. تجربه نشان داده است که کشتار نه تنها منجر به کاهش جمعیت نشده بلکه شرایط را هم از حالت طبیعی خارج کرده است.

خب به نظرم به جای توجه به آن نظرات مغرضانه اگر واقعا علاقه مند هستید که با راهکارهای اخلاقی و تجربه شده جهانی برای کنترل جمعیت این زیستمندان آشنا شوید این کارگاه آموزشی ( عکس آخر ) در قزوین با حضور کارشناسان واقعی را از دست ندهید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13917