پیام تشکر مدیریت شهری چهارباغ بابت حضور گسترده مردم در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نینوا ، عرصه نور و ظهور حماسه از یک سو و تبلور قساوت و حد اعلای فاجعه از سوی دیگر است ، کربلا سرزمینی بی‌مانند برای نمایش تمامی عشق بر پرده هستی است و همین امر باعث شده جان‌ها پس از قرن‌ها همچنان شیفته‌ پیام کربلا باشد.
نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا آن چنان بر قلب ها تاثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد.
واقعه عاشورا یک رویداد یک‌روزه نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است، در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.
تکلیف ما در برابر ازخودگذشتگی امام حسین(ع)، خاندان آن حضرت و یاران باوفایش برای زنده نگهداشتن دین اسلام، پاسداری از حریم امامت و ولایت و همچنین پاسداری از ارزشها و مناسبت های خاص همچون تاسوعا و عاشوراست. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.
خوشبختانه این امر مهم در جای جای ایران اسلامی رخ می دهد و مردم با برپایی مراسم عزا سعی در ترویج پیامهای عاشورا یعنی سر دادن ندای آزادی وآزادگی و امر به معروف و نهی از منکر دارند.

در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداران حسینی در تجمع بزرگ دسته جات و هیئتهای عزاداری به تأسی از امام حسین(ع) شعار “هیهات منا الذله” سر دادند. مردم شهرستان چهارباغ یکصدا با عاشقان اهل بیت (ع) جهان به برپایی هیئات مذهبی و تکیه های عزاداری و سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان نشستند و دلدادگی خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اینجانبان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران فداکارش به ساحت مقدس امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی ) و تمام مسلمانان جهان به ویژه مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان چهارباغ ، از حضور پر شور وگسترده مردم و تلاش های ستاد نماز جمعه، ائمه جماعات، مبلغان، مسئولان هیئات مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و مسئولان ادارات شهرستان، بسیج ، نیروهای نظامی و انتظامی و اداره تبلیغات اسلامی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی قدردانی می نماییم و موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدای اسلام از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا