• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
امام جمعه کرج:

مادحان باسواد و مرثیه‌خوانان باغیرت اجازه ندهند هرکس هر خزعبلاتی را خواست در جلسات بگوید

  • کد خبر : 13893
  • 07 مرداد 1402 - 10:49
مادحان باسواد و مرثیه‌خوانان باغیرت اجازه ندهند هرکس هر خزعبلاتی را خواست در جلسات بگوید
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه متقین بر اساس تعلیم الهی و توصیه‌های اهل‌بیت، اهل غیرت در همه زمینه‌ها هستند، بیان داشت: غیرت از صفات خدای تعالی و یکی از فضائل اخلاقی انسان و مورد تأکید اولیاء همه ادیان الهی بخصوص اسلام است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه حتی مادحان باسواد و مرثیه‌خوانان باغیرت و مدافع حریم اهل‌بیت اجازه ندهند هرکس هر خزعبلاتی را خواست در جلسات بگوید، تأکید کرد: چه کسی گفته مجلس امام حسین باید مجلس گناه باشد؟ گناهکار آمد نشست یک‌گوشه توبه کرد خودش می‌داند و خدا؛ اما بگوییم کسانی که گناهکار هستند با چهره گناه بیایند که مجلس بشود مجلس گناه، چه کسی چنین چیزی را گفته؟ چه کسی در طول این هزاروچند صدساله تاریخ شیعه اجازه گناه و یا همراهی خلاف شرع بین و فساد را داده است؟ که می‌آیند با حرف‌های خوشگل خوشگل اباحه‌گری را در جامعه رواج می‌دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: امام قیام کرده برای اینکه با فساد مبارزه کند و امربه‌معروف را زنده کند بعد بگوییم ما عزادار همان امامیم و البته کاری با این حرفش نداریم. امام حسین روز عاشورا برای عفت خاندانش این‌گونه است. بعد خیابان و کوچه ملت امام حسین این‌گونه باشد؟

برای چندمین بار عرض میکنم مسئله عفاف و حجاب را آقایان جدی بگیرید

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای چندمین بار عرض می‌کنیم مسئله عفاف و حجاب را آقایان جدی بگیرید، گفت: از غیر خدا نترسید، دستور و قانونی را که دارید اجرا کنید و الا وقتی پشیمان خواهید شد که سودی ندارد. نگذارید دشمنان، نیروهای ارزشی ما را کلافه و عصبانی کنند. نگذارید غیرت دینی و ناموسی متدینین که به شما فرصت داده‌اند تا اقدامی داشته باشید بیش از این خدشه بردارد.

به‌جای اینکه به فکر آینده خودتان باشید به آینده اسلام و انقلاب فکر کنید / این معضل با جلسه گذاشتن حل نمیشود

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه به‌جای اینکه به فکر آینده خودتان باشید به آینده اسلام و انقلاب فکر کنید، گفت: بیش از این ناامیدی ایجاد نکنید. برخلاف بیان رهبری عمل نکنید. آقایان توجه داشته باشید که این معضل با جلسه گذاشتن حل نمی‌شود و الا تا حالا بااین‌همه جلسه‌ای که گذاشته‌اید نباید وضع شهر این باشد. اعمال قانون کنید و الا فردای قیامت جواب خدا و پیامبر و شهدا و امام و رهبری به کنار، جواب من را که از شما خواستم راهکار هم نشان دادم حمایت هم کردم را نمی‌توانید بدهید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید زقاقی

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: خوب است به این فراز از وصیت‌نامه شهید زقاقی توجه کنید: «مادرم، زمانی که خبر شهادتم را شنیدی، گریه نکن… زمان تشیع و تدفینم گریه نکن… . زمان خواندن وصیت‌نامه‌ام گریه نکن… . فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می‌کنند و زنان ما عفت را… وقتی جامعه ما را بی‌غیرتی و بی‌حجابی گرفت، مادرم گریه کن که اسلام درخطر است».

وی در بخش دیگری بابیان اینکه امروز، روز عاشوراست، گفت: روز عظیمی است. سخن گفتن سخت است. از عاشورا و کربلا و حسین علیه‌السلام گفتن سنگین است. روزی که وارد این سرزمین شدند حضرت فرمود: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ» به خدا پناه برد، در زیارت امروز می‌خوانیم «َیا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّهُ وَ جَلَّتِ الْمُصِیبَهُ بِکَ عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض».‏ اتفاقاتی که برای امام افتاد مسائل کمی نبود. برای چه کسی؟ برای حسینی که وقتی امیرالمؤمنین نامش را می‌برد تفدیه می‌داد و می‌فرمود: بابی انت و امی. در بعضی روایات دارد وقتی حسین علیه‌السلام را صدا می‌زد بلند می‌شد می‌ایستاد؛ نه اینکه مقام امام حسین از امیرالمؤمنین بالاتر است؛ یعنی جایگاه رفیعی داشت.

روز عاشورا جریان نفاق و زر و زور و تزویر و طراحان خباثت و پلیدی تا قیامت رسوا شدند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در روز عاشورا جریان نفاق و زر و زور و تزویر و طراحان خباثت و پلیدی تا قیامت رسوا شدند، گفت: امامی که در زیارتش عرض می‌کنیم: «السَّلَامُ عَلَیکَ یا شَرِیکَ‌ الْقُرْآنِ‌»؛ یعنی همان مطلبی که در حدیث ثقلین گفته شد که عِدل قرآن هستند. در هدایت هر دو باید باشند. اگر کسی بخواهد نجات پیدا کند و هدایت شود باید هر دو را در اختیار داشته باشد و به هر دو تمسک کند. چون هیچ‌کدام اعوجاج و کجی ندارند یعنی همان‌طور که قرآن کریم انحراف ندارد که در سوره کهف آیه اول فرمود: «وَ لَمْ یَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً». درباره حسین علیه‌السلام داریم که: «وَ لَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ إِلَى بَاطِلٍ». یک‌لحظه هم گرایش به باطل پیدا نکردی.

حسین علیهالسلام به همه امم تعلق دارد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: قرآن کریم بر همه کتب آسمانی مهیمن و جامع تورات و انجیل و زبور است؛ و درباره امام حسین علیه‌السلام داریم: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ التَّوْرَاهِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الزَّبُورِ»؛ یعنی حسین علیه‌السلام به همه امم تعلق دارد. می‌بینید که ارادتشان چگونه است، واقعاً مطالبی که راجع به امام حسین علیه‌السلام داریم و تطبیق آن با قرآن عجیب است. در آیه ۲۶ سوره مبارکه فصلت دارد: «وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ»؛ و کسانى که کافر شدند گفتند به این قرآن گوش مدهید و سخن لغو در آن اندازید شاید شما پیروز شوید. همین مسئله هم برای امام در روز عاشورا واقع شد «و أحاطوا بالحسین من کل جانب حتى جعلوه فی مثل الحلقه». سپس آن مردم ازخدابی‌خبر از هر طرفى امام حسین را احاطه کردند و نظیر حلقه در اطراف آن حضرت گرد آمدند. امام حسین علیه‌السلام خارج شد و نزد آن گروه آمد و از آنان خواست تا ساکت شوند، ولى ساکت نشدند کار بجایی رسید که امام به آنان فرمود: واى بر شما! چه مانعى دارد که ساکت شوید و سخن مرا گوش کنید؟

حسین حرارتی در قلوب مؤمنین است که سرد نمیشود

وی با تأکید بر اینکه قرآن کهنه نمی‌شود؛ حسین هم حرارتی در قلوب مؤمنین است که سرد نمی‌شود، گفت: اگر خواستیم به خدمت قرآن برویم چگونه برویم؟ اینکه امام صادق علیه‌السلام فرمودند آداب تلاوت این است: «إِنَّ الْقُرْآنَ نَزَلَ بِالْحُزْنِ فَاقْرَءُوهُ بِالْحُزْن». درباره زیارت امام حسین هم گفته‌شده: «إِذَا أَرَدْتَ زِیَارَهَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام فَزُرْهُ وَ أَنْتَ حَزِین». برای زیارت دیگر از اهل‌بیت نداریم این‌طور. باید شاداب رفت اما زیارت حسین را باید خاک‌آلوده بروید پریشان‌حال بروید. حتی غسل زیارت هم لازم نیست؛ همان‌که وارد شدید بروید. این کمی راجع به ویژگی امام حسین علیه‌السلام.

نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاق است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه امروز هم روز عاشورا و هم سالگرد نماز جمعه است، گفت: عشق و علاقه امام به نماز و اقامه نماز و مهلت خواستن برای نماز و نماز خوفی که همین لحظات در صحرای طف اقامه کردن را همه می‌دانید و از طرف دیگر نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاق است. عاشورا هم بروز عینی و مصداق بارز ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاق است. به هرکدام از ارکان کربلا و عاشورا که نگاه کنید به زبان‌های مختلف یک پیام می‌دهند که تقابلی بین حق و باطل در عالم وجود دارد.

کربلا اساساً جنگی نرم، فرهنگی و گفتمانی بود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید از عاشورا یاد بگیرید که بصیر و آگاه باشید و امام خود را تنها نگذارید، گفت: درست است که در کربلا جنگ سخت برپا شد و جهات نظامی و مقاتله در آن جای بحث دارد اما اساساً جنگی نرم و فرهنگی و گفتمانی بود. واقعه عاشورا راه تقابل با انحرافات فکری و اخلاقی جامعه را بیان می‌کند که چاره‌ای جز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نداری و اگر لازم شد باید اقدام عملی داشت.

امام حسین در کربلا مقابل اباحهگری و مرجئهگری ایستاد / امروز تلاش میکنند اباحهگری را به دستههای عزاداری و هیئات و مساجد بکشانند

وی در ادامه بابیان اینکه امروز هم همان نشانه‌هایی که اسلام اموی که امام با آن می‌جنگید به‌عنوان اسلام آمریکائی و شیعه انگلیسی وجود دارد، گفت: می‌بینید که چگونه دنیاگرایی را به‌جای آخرت‌گرائی ترویج می‌کنند. امام حسین در کربلا مقابل اباحه‌گری و مرجئه‌گری ایستاد و امروز تلاش می‌کنند همین اباحه‌گری را به دسته‌های عزاداری و هیئات و مساجد بکشانند و ایمان واقعی را تحریف کنند.

اسلام رحمانی در مقابل اسلام علوی و فاطمی و حسینی و زینبی است

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه اذعان داشت: یک‌زمانی شروع کردند راجع به اسلام رحمانی سخن گفتن و آن را تئوریزه کردن، اسلامی که جهاد ندارد، اسلامی که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ندارد، اسلامی که با استکبار رفیق گرمابه و گلستان است؛ رئیس دولت وقت از این اسلام تبلیغ می‌کرد و مشکلاتی برای کشور درست کرد که تا امروز هم جبران نشده است. با آن مقابله شد تذکر داده شد حضرت آقا فرمودند دلسوزان دنبال کردند ولی حواستان را جمع کنید امروز همان حرف‌ها را با زبان دیگر و با ادبیات دیگر از دهان افرادی که احتمالش را هم نمی‌دادید داریم می‌شنویم. همان اسلام رحمانی که مقابل اسلام علوی و فاطمی و حسینی و زینبی است که مقابل ما ملت امام حسینم است را دارند بر سر زبان بچه حزب‌اللهی‌ها می‌اندازند و این همان خط نفوذی است که آقا چند سال قبل تذکر دادند.

ما تربیت‌شده مکتب فاطمه و حسینیم و تا جان در بدن داریم با هیچ ظالم و ستمگری سازش نمی‌کنیم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه متذکر شد: دنیا و مستکبران عالم بدانند که ما تربیت‌شده مکتب فاطمه و حسینیم و تا جان در بدن داریم با هیچ ظالم و ستمگری سازش نمی‌کنیم و نشانه‌اش این است که هر جمعه و به‌خصوص امروز که روز عاشورای حسین است هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌کشیم.

خطبه امام حسین علیهالسلام در منا را بخوانید و با مسائل روز تطبیق دهید

وی در بخش دیگری توصیه کرد: دوستان خطبه امام حسین علیه‌السلام در منا را که یک سال یا دو سال قبل از مرگ معاویه ایراد کردند را بخوانید و با مسائل روز تطبیق دهید؛ و خط سیر تفکری امام حسین و مقدمات برپا شدن عاشورا و بیان جامع امام حسین علیه‌السلام را در آنجا ببینید. کلمات امام حسین از مدینه تا زمان شهادتش را ببینید.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تأکید کرد: همین قرائت‌های مختلف و التقاطی که برای اسلام تبلیغ می‌کنند و اسلامی خالی از سیاست و حکومت و جهاد و مبارزه و استکبارستیزی و بدون امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را تبلیغ می‌کنند اسلام سکولار و بی‌تفاوت را آن روز هم به‌عناوین‌مختلف تبلیغ می‌کردند. بنی‌امیه می‌گفتند تا می‌توانید از تولی بگوئید و همه آزادند از محبت و دوستی و باهم خوب بودن و حرف‌های خوشگل بزنند؛ اما ممنوع بود از تبری سخن گفتن.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه کسی حق نداشت امربه‌معروف کند و از منکر نهی کند، گفت: با هماهنگی کامل و تقسیم‌کار و استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار داشتند باکار فرهنگی و فکری و جنگ روایت‌ها دقیق و منسجم برعلیه مکتب اهل‌بیت اقدام کردند. کاری که زیارت عاشورا اشاره می‌کند و لعن می‌کند: «وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا». همه آن مقامات و مراتب معنوی و الهی و حتی ظاهری و دنیایی را که خداوند برای اهل‌بیت و بخصوص برای امام حسین علیه‌السلام ترتیب داده بود را از بین بردند و امام حسین در مقابل همه این‌ها قیام کرد و بذل مهجه کرد تا دین زنده بماند.

امام سجاد علیهالسلام مبانی فکری مکتب تشیع را بازسازی و تحریفات را از دین دور و معارف را احیا کرد

وی در خاتمه بابیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام بعد از پدر سخت‌ترین دوران را داشت اما با روش نرم و فرهنگی به مقابله با جریان سکولار و لیبرال اقدام کرد، گفت: امام سجاد علیه‌السلام مبانی فکری مکتب تشیع را بازسازی کرد، تحریفات را از دین دور و معارف را احیا کرد و زمینه انقلاب فرهنگی امام باقر و امام صادق علیهماالسلام را فراهم کرد. حضرت یک بازسازی جدی و احیاگری در طول قریب به ۳۵ سال امامت انجام داد و در سن ۵۷ سالگی توسط هشام بن عبدالملک به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13893