• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رییس شورای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ مطرح کرد:

کمبود تجهیزات آتش نشانی، چالش اصلی ایستگاه های آتش نشانی شهرستان ساوجبلاغ

  • کد خبر : 13780
  • 04 مرداد 1402 - 13:55
کمبود تجهیزات آتش نشانی، چالش اصلی ایستگاه های آتش نشانی شهرستان ساوجبلاغ
کمبود ماشین آلات آتش نشانی و تجهیزات انفرادی در شهرستان ساوجبلاغ باعث نگرانی شهروندان شده است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان البرز، سعید فلاح پور رییس شورای شهرستان ساوجبلاغ و عضو شورای اسلامی استان البرزو شورای شهر کوهسار بیان کرد: ایمنی و امنیت شهرستان ساوجبلاغ وروستاهای شهرستان که شامل روستاهای بخش چندار و بخش مرکزی می باشد،درگرو توانمندی نیروهای جان برکف و زحمتکش آتش نشانی است.

فلاح پور در ادامه بیان کرد: طی گزارشات رسیده و بازدیدهای شخص اینجانب از ایستگاه های آتش نشانی شهرستان متاسفانه اکثر خودروهای موجود در ایستگاه های آتش نشانی از رده خارج و تجهیزات مستهلک شده‌اند و با توجه به جمعیت 260 هزار نفری این شهرستان که البته شاهد افزایش جمعیت شهرستان هستیم، متاسفانه ملاحظه می کنیم که برخی ایستگاه ها از ابتدایی ترین امکانات مانند نردبان و تشک نجات، لباس های ویژه عملیات اطفا حریق سالم بی بهره اند.

عضوشورای شهر کوهسار خاطر نشان کرد گفت وضعیت غیرایمن حاکم بر این ایستگاه های آتش‌نشانی مستقر در شهرهای مهستان،هشتگرد ،کوهسار،گلسار ،روستاهای بخش مرکزی و روستاهای بخش چندار از امنیت مناطق کاسته و بر نگرانی مردم افزوده است.

وی اظهار داشت: سرعت، دقت و داشتن تجهیزات و امکانات از ضرورت های موفقیت در آتش نشانی و از وظایف مهم آتش نشانان است و موجب تسریع در انجام ماموریت ها می شود، شغل آتش‌نشانی شغلی پر استرس و پر دغدغه است که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است که علاوه بر اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز اهمیت بیشتری داده شود.

رییس شورای شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد شورای شهرستان در این خصوص پیگیری های متعددی انجام داده است و در حال حاضر از طریق فرمانداری شهرستان در حال پیگیری این مساله هستیم.

 

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13780