• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

برگزاری جلسه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز

  • کد خبر : 13737
  • 04 مرداد 1402 - 10:25
برگزاری جلسه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز
جلسه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان با حضور دکتر جعفری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان و به ریاست دکتر افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

مفهوم مولد سازی دارایی‌های دولت این است که دولت اموال بلا استفاده‌ای که دارد یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایین دارد و سال‌ها رها شده اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی کند تا این اموال بهینه سازی شود.

مولد سازی دارایی‌های دولت در همه جای دنیا تجربه شده است، در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته هم تلاش می‌شود دارایی‌های دولت مولد شود. مفهوم مولد سازی دارایی‌های دولت این است که دولت اموال بلا استفاده‌ای که دارد یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایین دارد و سال‌ها رها شده اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی کند تا این اموال بهینه سازی شود و بهره وری و ارزش افزوده آن‌ها افزایش یابد. این اموال برای نسل‌های کنونی و آینده است و اینگونه نیست که احساس کنیم اموال دولت فقط برای دوره کنونی است، این اموال همانند نفت، سرمایه بین نسلی است و باید تلاش شود تا از این اموال به صورت بهینه استفاده شود.
مولدسازی دارایی‌های دولت یک نوع ثروت آفرینی است و ثروت آفرینی هم می‌تواند رویکرد مادی و هم می‌تواند یک رویکرد غیر مادی داشته باشد یعنی می‌توانیم یک فضای خالی و بلا استفاده را تبدیل به یک بخش تجاری، بخش صنعتی یا فضای سبز کنیم که بسته به طراحان و برنامه ریزان آن متفاوت است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13737