• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
سرپرست معاونت آبخیزداری در بازدید از پروژه‌‌های آبخیزداری شهرستان طالقان:

ظرفیت مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان در شهرستان طالقان بسیار بالاست

  • کد خبر : 13660
  • 02 مرداد 1402 - 10:43
ظرفیت مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان در شهرستان طالقان بسیار بالاست
علی شهبازی، سرپرست معاونت آبخیزداری استان البرز، به همراه کارشناسان مربوطه سیزدهم تیر ماه سالجاری از پروژه های آبخیزداری در حال اجرای شهرستان طالقان بازدید نمود و از نزدیک به بررسی مسائل و روند اجرای پروژه‌های آبخیزداری پرداخ

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، سرپرست معاونت آبخیزداری استان البرز، به همراه کارشناسان مربوطه از پروژه های آبخیزداری در حال اجرای شهرستان طالقان بازدید کرد. علی شهبازی در این بازدید ظرفیت مشارکت جوامع محلی و آبخیزنشینان را در شهرستان طالقان بسیار قوی ارزیابی کرد.

علی شهبازی ضمن بازدید از پروژه‌ها و دیدار چهره به چهره با اعضای شورای اسلامی و دهیار روستاهای جوامع محلی به بررسی درخواست‌های مردمی پرداخت و بیان کرد: با توجه به گستره وسیع حوزه های آبخیز استان و نیاز فراوان به انجام طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، این امر بدون حضور مردم و خیرین میسر نخواهد گردید.

وی همچنین افزود همانطور که هر ساله گزارشهای متعددی از فعالیت خيرين درحوزه مدرسه، بهداشت و درمان به گوش میرسد، امید است با مشارکت مردم، به خصوص خیرین گرامی، در امر توسعه آبخیزداری نیز فصل جدیدی در فعالیت این بخش با حرکت از سوی آبخیزداری دولتی به سوی آبخیزداری مردمی به فضل الهی محقق گردد.

ایشان تصریح کردند: بعلاوه با در نظر گرفتن بند ص تبصره 8 قانون بودجه 1402 می توان اعلام کرد هزینه های کمک به آبرسانی روستایی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در طرح (پروژه) های آبرسانی روستایی و اجرای عملیات آبخیزداری با تأیید وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود. از این رو می توان با پشتوانه مردمی و مشارکت جوامع محلی شاهد اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان طالقان باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آبخیزداری از طریق انجام عملیات بیولوژیکی، مکانیکی و مدیریتی در سطح حوزه های آبخیز از انتقال رسوب به پایین دست و پر شدن حجم مخزن سدها و همچنین وارد شدن خسارات به زمینهای کشاورزی، کانالهای انتقال آب، پلها و مناطق مسکونی مستقر در پایین دست حوضه ها جلوگیری میکند.

در پایان این بازدید، این مقام مسئول برخی نکات فنی و مهم را نیز به عوامل اجرایی یادآوری کرد تا در اجرای تمام مراحل به کار گیرند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13660