• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
به میزبانی البرز برگزار شد:

هم اندیشی روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی درمورد مصوبه های شورای اقتصاد

  • کد خبر : 13576
  • 31 تیر 1402 - 11:36
هم اندیشی روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی درمورد مصوبه های شورای اقتصاد
رئیس بهینه سازی شرکت گاز استان البرز مطرح کرد: جلسه توجیهی و هم اندیشی حضوری روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی درمورد مصوبه های شورای اقتصاد به میزبانی این شرکت در استان البرز برگزار شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان البرز، علی اکبر امامی درباره برگزاری نخستین جلسه توجیهی و هم اندیشی حضوری روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی بیان کرد: این همایش دو روزه بیشتر در مورد بررسی و نقد مصوبه های شورای اقتصاد بود.

وی ادامه داد: شورای اقتصاد در مصوبه شماره 509258 به تاریخ 26/09/1399 طرح «مدیریت کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در ساختمان ها» را ارائه نمود که مطابق آن، واحدهای بهینه سازی شرکت های گاز استانی در قالب پروژه های سه گانه مسئول اجرای این طرح شدند.

این کارشناس صنعت نفت و گاز در مورد این پروژه های سه گانه گفت: یکی از این ماموریت ها افزایش کارایی سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها شامل موارد تکمیل سیستم های گرمایشی/ موتورخانه های موجود شامل اقداماتی از قبیل تنظیم مشعل، عایق کاری و نصب سیستم ضد رسوب الکتریکی برای 300 هزار سیستم گرمایشی / موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری مصرف کننده گاز طبیعی بود.

رئیس بهینه سازی شرکت گاز استان البرز ادامه داد: تأمین و نصب سیستم هوشمند برای 100 هزار سیستم گرمایشی و موتورخانه های موجود (پس از اجرای اقدامات مندرج در بند قبل) و تأمین و جایگزینی دستگاه های پکیج / بویلر با 100 هزار موتورخانه فرسوده از دیگر ماموریت های تعریف شده برای واحدهای بهینه سازی در بخش سیستم های گرمایشی و موتورخانه ها است.

امامی خاطرنشان کرد: پروژه تأمین و جایگزینی اتصالات مفصلی جدید با حدود 5/6 میلیون اتصالات بعد از رگولاتور دارای نشتی و پروژه تأمین و جایگزینی 8/5 میلیون دستگاه بخاری گازسوز هرمتیک هوشمند با راندمان بالا با رده انرژی A و بالاتر با بخاری های مرسوم گازی از دیگر ماموریت هایی است که در شورای اقتصاد به واحدهای بهینه سازی داده شده است.

این کارشناس به تغییرات این مصوبه اشاره کرد و ادامه داد: مصوبه شماره 672693 شورای اقتصاد نسبت به مصوبه پیشین تغییراتی داشته است، چراکه با عنایت به اثربخشی و کارایی بالای طرح ارائه شده در مصوبه قبلی، شورای اقتصاد در مصوبه شماره 672693 به تاریخ 09/12/1401 به استناد ماده 12 قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» مصوبه قبلی را بررسی و طرح «کاهش ناترازی گاز طبیعی از طریق مدیریت، کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز در ساختمان ها» را در قالب پروژه های سه گانه برای متقاضیان (مصرف کنندگان انرژی) با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، دستگاههای اجرایی دولتی و ارگان های نظامی و انتظامی کشور با نظر شرکت ملی گاز ایران ارائه کرد.

امامی در مورد پروژه های سه گانه ابراز کرد: افزایش کارایی سیستم های گرمایشی موتورخانه ها -که شامل بهسازی 329 هزار هزار سیستم گرمایشی / موتورخانه موجود- تأمین و نصب سیستم هوشمند برای 100 هزار سیستم گرمایشی / موتورخانه موجود (پس از اجرای اقدامات مندرج در بند قبل) و تأمین و جایگزینی 20 هزار سیستم گرمایشی / موتورخانه فرسوده با موتورخانه جدید با راندمان بالا یکی از سه پروژه یادشده است.

وی اضافه کرد: تأمین و جایگزینی حدود 5/6 میلیون اتصالات دارای نشتی، قبل و بعد از رگولاتور و تأمین و جایگزینی 1/4 میلیون دستگاه بخاری مرسوم (گازی و نفتی) با بخاری های گازسوز راندمان بالا با رده انرژی A و B از دیگر ماموریت هایی است که در شورای اقتصاد به واحدهای بهینه سازی داده شده است.

رئیس بهینه سازی شرکت گاز استان البرز بیان کرد: با توجه به تغییرات عمده مصوبه جدید شورای اقتصاد با مصوبه پیشین، کمیته تخصصی بهینه سازی شرکت ملی گاز ایران پس از برگزاری چندین جلسه، اقدام به تدوین شیوه نامه های اجرایی بر اساس مصوبه جدید شورای اقتصاد کرد.

امامی گفت: با توجه به این فرایند و تغییرات و تجارب واحد بهینه سازی شرکت گاز استان البرز برای آشنایی روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی اولین جلسه توجیهی دو روزه در تاریخ های 24 و 25 تیرماه سال 1402 به میزبانی این شرکت برگزار گردید و شیوه نامه های اجرایی تدوین شده مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

وی در مورد اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: با توجه به میزبانی شرکت گاز استان البرز آقای سیدرضا غفاریان مدیر عامل این شرکت در جمع روسای بهینه سازی شرکت های گاز استانی در بیاناتی اهمیت و ضرورت بهینه سازی در کنترل و کاهش ناترازی گاز و چالش ها و راهکارهای بهینه سازی مصرف گاز در حوزه های مختلف مانند ساختمان ها، گلخانه ها،

Mr dehghani, [22.07.23 11:35]
کارخانجات آجرپزی، کارخانجات ذوب فلزات و … را مطرح کرد.

امامی ادامه داد: آقای علوی نیا مجری طرح بهینه سازی مصرف گاز درباره عملکرد امور بهینه سازی مصرف گاز در سطح شرکت ملی گاز ایران سخنران بعدی این همایش بود که راهکارها و دستورالعمل های اجرایی در حوزه تخصیص گاز را تشریح کرد.

وی خاطر نشان کرد: آقای سلطانی فر مسئول بهینه سازی مصرف گاز شرکت ملی گاز ایران از دیگر سخنرانان این همایش دو روزه بود که در مورد عملکرد طرح های بهینه سازی مصوبات شورای اقتصاد و چالش ها و راهکارهای موجود در این حوزه بیاناتی ایراد کرد.

بیان روش اجرایی هوشمندسازی منطبق با روش های به روز فناوری اطلاعات توسط جوانبخت معاون سیستم های کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران و ارائه چالش ها و راهکارهای پیش رو در اجرای هوشمندسازی موتورخانه ها، ارائه گزارش عملکرد شرکت گاز استان البرز در حوزه بهینه سازی موتورخانه ها و بیان روش محاسبه اثربخشی پروژه بهینه سازی موتورخانه ها، معرفی و ارائه شیوه نامه اجرایی مصوبه جدید شورای اقتصاد در خصوص بهسازی موتورخانه ها توسط روحی رییس محترم بهینه سازی مصرف گاز استان کردستان و تشریح کامل هر موضوع مطروحه در شیوه نامه اجرایی، ارائه تجارب موفق در خصوص بهینه سازی توسط شرکت های گاز استانی منتخب و جلسه پرسش و پاسخ در حوزه های مختلف بهینه سازی مصرف گاز با حضور اعضای کمیته تخصصی بهینه سازی مصرف گاز شرکت ملی گاز ایران و روسای محترم شرکت های گاز استانی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه بود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13576