۲ طرح بزرگ آبرسانی با حضور وزیر نیرو در البرز بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز در آیین راه اندازی این طرح ها گفت: بخش سوم تصفیه خانه شماره ۲ کلانشهر کرج با آبدهی ۵۰۰ لیتر برثانیه از جمله طرح هایی است که با هدف تامین آب مناطق کرج مرکزی، رجایی شهر، کمالشهر و مهرشهر احداث و تکمیل و وارد مدار شد.

وی ادامه داد: این طرح که افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای شرکت آبفا هزینه در بر داشته است، آب آشامیدنی ۲۰۰ هزار شهروند البرزی را تامین می کند.

نامداری گفت: مجموعه مخازن ذخیره آب کرج مرکزی، مهرشهر، رجایی شهر، روستاهای ایقربلاغ، هیو و قاسم آباد بزرگ دیگر طرح آبرسانی است که با صرف ۱۳۰ میلیارد تومان گشایش یافت.

وی بیان کرد: با افتتاح این طرح ها به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بخش زیادی از تنش آبی استان البرز فروکش کرد و ساکنان این مناطق از آب شرب سالم بهره مند شدند.

همچنین با حضور وزیر نیرو و استاندار البرز عملیات اجرایی طرح های حفاری، تجهیز و مهندسی دوباره ۶۵ حلقه چاه و خطوط انتقال وتوزیع اصلی آب مناطق کرج مرکزی، مهرشهر، رجایی شهر، ماهدشت، کمالشهر، محمدشهر، نظرآباد، آسارا، فردیس، گرمدره، چهارباغ و مهستان استان البرز آغاز شد. برای اجرای این طرح ها در مجموع با آبدهی ۳۰۰ لیتر برثانیه افزون بر ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا