هشدارهای پلیس فتا

​​​​​​​پیامک احراز هویت مختص شماست !

هنگام استفاده از نرم افزارهای بانکی از قبیل همراه بانک‌ها ونرم افزارهای انتقال پول و … به هیچ وجه کد احراز هویت پیامک شده را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید .

ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است، در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان سایبری با یک شماره خصوصی با عنوان “ابلاغیه سامانه ثنا” به قربانی ارسال می‌شود و پس از آن کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و به دام می‌اندازند بعد از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام عدل ایران در دستگاه قربانی اجرا می شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال می‌شود.

فریب آگهی جعلی کار در منزل را نخورید
مردم در برخورد با این آگهی ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.

نصب فیلترشکن توسط کودکان سطح دسترسی آن‌ها را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی می‌شود.

اعتیاد اینترنتی فرزندان خود را جدی بگیرید
کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می‌گذرانند. آموزش مجازی و محروم‌شدن آن‌ها از برخی فعالیت‌های خارج از منزل باعث افزایش زمان استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی شده است.
برای پیشگیری از اعتیاد کودکان به فضای مجازی والدین با نظارت و کنترل، آموزش روش استفاده درست از اینترنت، محدودیت در مدت زمان استفاده و کاهش دسترسی به اینترنت می‌توانند از اعتیاد اینترنتی فرزندان جلوگیری کنند.

کاربران باید هنگام انتشار اطلاعات خود در فضای مجازی نهایت دقت را داشته و قبل از انتشار اطلاعات در این فضا به تبعات آن توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا