تمرین اطفاء حریق یگان حفاظت منابع طبیعی استان البرز در تاغزارهای اشتهارد

محسن هادی_آموزش عملی و تئوریک اطفاء حریق در مناطق جنگلی ومرتعی توسط کارشناسان اطفاء حریق به بهره برداران، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، همیاران طبیعت و سایر حاضران در این مانور آموزش داده شد.

در ابتدای این مانور که در تاغزارهای شهرستان اشتهارد برگزار گردید کارشناسان ابزار کنترل و اطفاء حریق را معرفی کرده و نحوه کار با آنها و کاربرد آنها را اعم از انواع آتش کوب، دمنده، آبپاش دستی، آبپاش موتوری و … در انواع حریق آموزش دادند.

در مرحله بعد نحوه اطفاء حریق شامل شناسایی حریق، اطفاء حریق و لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل حریق توسط این کارشناسان تشریح شد.مرحله پایانی این مانور شامل تمرین عملی ساعت صفر و اعلان حریق، شناسایی سطح ، نوع و گستره حریق، بسیج نیروها و انتقال ادوات به محل حریق، آغاز عملیات اطفاء با انواع ابزار موجود ، لکه گیری و عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان در اثر عملیات اطفاء بود که زیر نظر کارشناسان به دقت انجام شد.
حریق یکی عوامل نابود کنده جنگلها و مراتع در سرتاسر جهان است که یکی از بهترین روشهای کنترل آن نیز پیشگیری است. در بیش از 70 درصد مواقع پیشگیری موجب جلوگیری از رخداد حریق در مناطق مستعد می شود .

آموزش و تمرین اطفاء حریق یکی از راه های پیشگیری از حریق است که در آن با تبادل نظر، انتقال تجربیات، ایجاد آگاهی در خصوص عوامل ایجاد حریق، مناطق مستعد حریق، راه های جلوگیری از گسترش حریق و … می توان از رخداد و پیشرفت حریق به میزان بسیار بالایی جلوگیری کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا