• برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
باحضور فرماندار ساوجبلاغ برگزار شد:

نشست تخصصی و بصیرتی گفتمان عفاف و حجاب

  • کد خبر : 13387
  • 26 تیر 1402 - 10:57
نشست تخصصی و بصیرتی گفتمان  عفاف و حجاب
بمناسبت گرامیداشت هفته عفاف وحجاب، نشست تخصصی و بصیرتی گفتمان"عفاف و حجاب" با حضور دکتر البرزی فرماندارشهرستان ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، مشاور و مسئول امور بانوان فرمانداری و کارمندان خانم ادارات شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با گرامیداشت ایام، طی سخنانی گفت: با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، به زن ایرانی هویت داده شد.
وی افزود: زن هویتی اصلی و اساسی دارد و می تواند بعنوان مادر و همسر، و هم بعنوان یک انسان والا درجامعه اثرگذار باشد، لذا دشمن توجهات خود را بر زنان به عنوان یک عنصر سازنده و مؤثر اسلامی متمرکز داشته است.
فرماندارشهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: در کشور اسلامی ما، زنان موتور متحرک انقلاب بوده اند و از ابتدا تاکنون، به موقع و دوشادوش مردان جامعه، حملات دشمن را بی اثر کرده و می کنند.
وی گفت: زنان ایرانی الگوی مناسبی برای زنان آزادی خواه عالم هستند.
در ادامه حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: از ابتدای تاریخ سه نگاه مختلف به حضور و فعالیت زن در جامعه بوده است؛ بدون حضور در جامعه و با محدودیت، حضور برهنه و بدون رعایت اصول و قاعده و در نهایت یک نگاه حد وسط بین این دو و آن هم نگاه اسلامی است.
وی افزود: زن باید در متن جامعه و در همه عرصه ها با حفظ شأن و جایگاه زنانه که حاصل نگاه سوم و استحکام خانواده می باشد، حضور داشته باشد.
امام جمعه شهرستان تأکید کرد : انقلاب جنسی که در غرب بروز کرد، باعث شد معنی خانواده کم رنگ شود و فرزندآوری از بین برود و در نتیجه آن آمار سالمندی بسیار بالا رفته که حاصل آن ازبین رفتن نیروی کار می باشد.
وی افزود: انقلاب جنسی یعنی بردگی زن در چنگال مردان هوس باز و بی امنیتی خانم ها برای رسیدن به اهداف.
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ در پایان گفت : مقام معظم رهبری در ۳۰ سال گذشته تأکید زیادی بر تهاجم و شبیخون فرهنگی داشته اند ولی مسئولین فرهنگی ما خواب بوده اند و امروز می بینیم که چگونه روی فرهنگ بانوان ما کار می کنند تا بنیان خانواده را ازهم بپاشند.
وی افزود: ما وظیفه داریم باور حجاب را در وجود بانوانمان ایجاد و نهادینه کنیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13387