• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

روزانه ۸۸۰ هزار تومان جریمه به کارگیری نیروی کار غیر مجاز اتباع خارجی!

  • کد خبر : 13299
  • 24 تیر 1402 - 7:45
روزانه ۸۸۰ هزار تومان جریمه به کارگیری نیروی کار غیر مجاز اتباع خارجی!
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به مواد قانون کار و قانون بخشی از تنظیم مقررات مالی دولت از جریمه ۵ برابری حداقل دستمزد نیروی کار خارجی غیر مجاز برای کارفرمایان متخلف خبر داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به قانون عدم به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین واحدهای صنفی و ساختمانی ضمن هشدار به کارفرمایان در خصوص به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز گفت: مطابق قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار یا پروانه کار موقت و یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و در صورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده و مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ برای ارتباط مستقیم مردم عزیز در جهت ارائه گزارش اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز از سوی وزارت متبوع اعلام شده است و آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در این خصوص است. علاوه بر آن ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های استان نیز در خدمت مردم عزیز خواهند بود تا بازرسان محترم کار به کارگاه‌های متخلف مراجعه و نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=13299