• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
در جلسه مشترک مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز و فرماندار طالقان مطرح شد:

توسعه گردشگری، صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری در طالقان بررسی شد

  • کد خبر : 12944
  • 12 تیر 1402 - 8:58
توسعه گردشگری، صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری در طالقان بررسی شد
در نشست مدیر کل میراث‌فرهنگی البرز با فرماندار طالقان ‌هم‌افزایی برای گسترش زیر ساخت‌ها و تسهیل سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری طالقان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، جلسه مشترک مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با فرماندار طالقان حول محور موضوعات گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌ فرهنگی روز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد.
دراین جلسه توسعه زیرساخت‌های گردشگری درطالقان، توجه به میراث فرهنگی و مرمت و بهره‌برداری از آثار تاریخی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای فروش محصولات هنرمندان و همچنین ایجاد مجتمع‌های بهداشتی و خدماتی برای رفاه حال گردشگران مورد تأکید قرار گرفت.
بررسی عمده‌ترین مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرستان طالقان و استفاده از ظرفیت فرمانداری برای ایجاد ارتباط و هم افزایی بین دستگاهی به منظور تسهیل در امور سرمایه‌گذران از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
همچنین راهبردهای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی طالقان با ایجاد سازه‌های همگون با طبیعت منطقه، نقطه‌یابی برای سرمایه‌گذاری و کمک به سرمایه‌گذاران از منابع ملی و تخصیص اراضی مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است شهرستان طالقان در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز کرج و ۱۳۳ کیلومتری تهران قراردارد و از لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و روستاهای بکر یکی از بهترین مکان‌ها برای تبدیل به مرکز بومگردی شناخته می‌شود. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، برخورداری از برخی محوطه‌ها، بناهای تاریخی و زیارتگاه‌ها این منطقه را به مقصدی برای گردشگران مختلف تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12944