• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
امام جمعه کرج:

به تراکم فروشی و ارتفاع ساختمان‌ها توجه شود

  • کد خبر : 12862
  • 10 تیر 1402 - 8:08
به تراکم فروشی و ارتفاع ساختمان‌ها توجه شود
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

متأسفانه بعضی مناطق نظافت درست نیستوی در بخش دیگری با اشاره به ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهداری‌ها، بیان داشت: شهرداری‌ها به حقوق مردم توجه کنند؛ سیما و منظر شهر باید شاداب و مفرح باشد، باید روح امید و نشاط را در مردم زنده کند معابر باید تمییز و نظافت شهر باید به چشم بیاید.

متأسفانه بعضی مناطق نظافت درست نیست. مهم‌ترین وظیفه اداره‌کنندگان شهر نظافت و زیبایی شهر است. در نورپردازی آن دقت شود گاهی بعضی معابر تاریک است امنیت روانی جامعه به هم می‌خورد با نورپردازی خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌توان انسان‌ها را آرام یا پریشان کرد. خط‌کشی‌های خیابان‌ها و آسفالت معابر و کوچه‌ها رسیدگی عاجل شود.

به تراکم فروشی و ارتفاع ساختمان‌ها توجه شود / برای کسب منابع اجازه تخریب محلات و شهر را ندهید / دست از بلندمرتبه‌سازی‌های غیرمتعارف که فقط مافیای مسکن از آن سود می‌برد بردارید

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه بابیان اینکه به تراکم فروشی و ارتفاع ساختمان‌ها توجه شود، گفت: واقعاً چرا اجازه داده می‌شود خانه‌ای آن‌قدر بلند ساخته شود که به همسایه‌ها ضرر برسد. قانون لا ضرر اینجا اجازه چنین کاری را نمی‌دهد باید در دادن پروانه مواظب حقوق مردم بود نه پولدارها.

الآن همین‌جا نزدیک مصلی دارند یک مجتمع بزرگ می‌سازند که یازده طبقه است آیا این محل کشش جمعیت و وسیله نقلیه و ده‌ها مسئله دیگر که اضافه می‌شود را دارد درختانی که قطع‌شده‌اند آیا قانونی بوده من مطلع نیستم ولی می‌فهمم که بافت محل به هم می‌خورد باید اگر تغییری صورت می‌گیرد به‌اندازه باشد وقتی سؤال می‌شود چرا مجوز چنین ساختمان بلندی داده‌شده؟

می‌گویند مخارج پروانه را داده است خوب اگر کسی پول داشت، اجازه دارد شهر را هر جور دلش خواست خراب کند؟ برای کسب منابع اجازه تخریب محلات و شهر را ندهید.

بافت فرسوده را با معماری اسلامی و ایرانی احیاء کنید.

دست از بلندمرتبه‌سازی‌های غیرمتعارف که فقط مافیای مسکن از آن سود می‌برد بردارید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12862