• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
طی جلسه ای برگزارشد:

افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش مشاغل خانگی در استان البرز

  • کد خبر : 12659
  • 05 تیر 1402 - 8:15
افزایش ۷۰ درصدی تسهیلات پرداختی در بخش مشاغل خانگی در استان البرز
جلسه تخصصی و قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز با حضور کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

این جلسه که با دستور ارائه گزارش وضعیت ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد در سال جاری توسط مدیران دستگاههای اجرایی، ارائه گزارش عملکرد جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ سال گذشته توسط مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل و ارائه گزارش عملکرد جز یک بند ب تبصره ۱۶ سال گذشته توسط مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و گزارش عملکرد توسط دبیران کمیته های زیرمجموعه قرارگاه جهادی اشتغال و همچنین بررسی موضوع برپایی نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی با همکاری شهرداری کرج با حضور استاندار البرز برگزار شد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به ارایه گزارش در این خصوص پرداخت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان البرز گفت: براي نخستين بار از زمان تاسيس استان البرز نرخ بيكاري در سال گذشته طي سه فصل متوالي تك رقمي وبه كمترين ميزان خود طي سنوات اخير رسيد. تعداد بيمه شدگان اجباري در بهمن ۱۴۰۱ براي نخستين بار به بيش از ۳۴۰ هزار نفر رسيده است. همچنين رشد نرخ بيكاري با لحاظ برخي نوسانات طي چهارسال اخير نزولي بوده است.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: مجموع تسهیلات پرداختی توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته به تعداد ۱۳۰۶ فقره به میزان ۱۳۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۶۶۷ نفر بوده است. در بخش مشاغل خانگی نیز رشد بيش از صد در صدي در صدور مجوزهاي مشاغل خانگی و افزايش حدود ۷۰ درصدي در پرداخت تسهيلات و اشتغالزايي مواجه بودیم به طوری که فقط در این بخش حدود هشتاد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطر نشان شد: البته ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بانکی و مدیران اجرایی استانی براساس خوداظهاری در راستای توسعه و حمایت از برنامه های اشتغالزایی نیز صورت گرفته و انتظار داریم مدیران محترم بانک ها نسبت به تعهدات سازمان خود با جدیت بیشتری در زمینه تسهیلات اشتغال عمل کنند.

دارایی افزود : در موضوع ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال نیز دستگاه های اجرایی در سال گذشته با ثبت ۱۳۰ درصدي تعهد اشتغال استان در سامانه ملي رصد و افزايش ۱۷۸ درصدي ثبت اشتغال ايجادي در سامانه ملي رصد استان نسبت به سال گذشته و همچنین ضریب صحت سنجی بالای ۹۰ درصد در صحت سنجی اولیه از طریق تماس تلفنی را به خود اختصاص داده است و برنامه ریزی برای ایجاد ۶۲ هزار اشتغال در سال جاری بوده که از میزان حدود ۷ درصدی اشتغال ایجادی تا پایان خرداد و فاصله ۱۹ درصدی تا هدف در این بازه زمانی را شاهد هستیم که از مدیران محترم دستگاه های اجرایی استان تقاضا میکنم در این بخش اقدامات خود را همچون سال گذشته بکار بگیرند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12659