• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
مسئولیت ارگان‌های حمایتی در برابر کودکان کار :

آیا مجلس به مسئله کودکان کار رسیدگی ویژه خواهد کرد!

  • کد خبر : 12410
  • 27 خرداد 1402 - 9:14
آیا مجلس به مسئله کودکان کار رسیدگی ویژه خواهد کرد!
قاسمپور، رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت:در مسئله کودکان کار نیازمند حمایت قانونی و طرح های کاربردی جهت حل این مشکل هستیم. در برنامه هفتم به این کودکان رسیدگی ویژه خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با بیان اینکه برخورد اشتباه با کودکان کار موجب رفتارهای ضد اجتماعی می شود، گفت: ارگان‌های حمایتی در برابر کودکان کار مسئول هستند.
محمد بیگی گفت: قاعدتاً سازمان‌های همچون بهزیستی، وزارت کار و رفاه امور اجتماعی، کمیته امداد و ارگان‌های حمایتی در برابر رسیدگی به موضوع کودکان کار مسئول هستند؛ مجلس شورای اسلامی هم نیاز به اصلاح قوانین دارد و ما در مجلس شروع به اصلاح برخی قوانین کرده‌ایم مثلاً چه برای ایرانیان خارج از کشور و چه برای مهاجرین و اتباع خارجی که داخل کشور هستند برنامه‌ریزی‌هایی را در کمیسیون اجتماعی، کمیسیون بهداشت و قوانین بیمه‌ای را وضع می‌کنیم تا ساماندهی ویژه برای این موضوع صورت گیرد.
وی عنوان کرد: به طور مثال در بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع بیمه برای اتباع را هم در نظر گرفتیم تا اتباع خارجی هم بتوانند بیمه شوند و هزینه دارو درمان آنان در کشور ما به راحتی انجام شود که این موضوع یک قدم رو به جلو برای کاهش کودکان کار است تا برای درمان پدر مادرشان مجبور به کار نشوند.
این مسئول تاکید کرد: همچنین از طریق کمیسیون عالی پناهندگان با رایزنی و تامین بودجه بین المللی در حال ایجاد مدارس جدید هستیم که این کودکان از این طریق بتوانند تحصیل کنند.
وی بیان کرد: ایران به عنوان کشوری که بسیار مهاجر پذیر است و همیشه سعی کرده پذیرای میهمانانش باشد و علی الخصوص برای اتباع افغانستان که تعداد بسیاری از آن‌ها در کشور ما زندگی می‌کنند نیازمند یکسری قوانین جدید هستیم و قطعاً مجلس در این زمینه مسئول است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12410