• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری هشتگرد :

مدیریت شهری همگام با هیئات مذهبی برای ایجاد شور و نشاط و حسینی تلاش خواهد نمود

  • کد خبر : 12362
  • 24 خرداد 1402 - 8:42
مدیریت شهری همگام با هیئات مذهبی برای ایجاد شور و نشاط و حسینی تلاش خواهد نمود
جلسه کمیسیون فرهنگی به ریاست مهندس محمدرضا کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر و با حضور حجت‌الاسلام انصاری رئیس اداره تبلیغات ، حجت الاسلام فلاحتکار رئیس امور مساجد شهرستان ، معاونین شهردار و مسئولین واحدهای شهرداری برگزار شد .

از جمله موارد مطرح در این جلسه آماده سازی شهر با نصب پرچم ، پلاکارد ، ریسه ، کتیبه و اقلام دیگر برای فضا سازی محیط شهری در ایام محرم و ایجاد شور و نشاط حسینی بوده است .

کاشف در ابتدای این جلسه با تشکر از همراهی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی با مدیریت شهری گفت : خوشبختانه با حضور امام جمعه معزز و پرتلاش شهرستان ، برنامه های فرهنگی خوبی در این شهر اجرا شده و روز به روز این برنامه‌ها پربار تر و پر محتوا تر می گردند .

وی افزود : مدیریت شهری همگام با سایر دستگاه‌های متولی و هیئات و تشکل‌های فرهنگی سطح شهر در برنامه‌های ستاد نماز جمعه مشارکت نموده و هم افزایی حاصل از این مشارکت موجب گردیده است تا هشتگرد به عنوان یکی از شهرهای مذهبی فعال در استان البرز مطرح باشد .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در این جلسه به بهره گیری از نظرات شهروندان برای فضا سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت : ایجاد دیوارنگاره و استفاده از المان های ویژه در ایام دهه فجر از جمله برنامه‌هایی است که شهروندان می توانند ضمن ارائه طرح در انجام آن نیز مشارکت نمایند .

وی در خصوص همکاری مدیریت شهری با هیئت های مذهبی در برگزاری پرشور سوگواره حسینی از دستگاه های متولی درخواست نمود ضمن بررسی برنامه های هیئات ، پیشنهادات خود را مطرح و از ظرفیت مدیریت شهری برای این موضوع بهره گیری نمایند .

کاشف به حضور طلاب در هیئت های مذهبی تاکید کرد و حضور سخنرانان برجسته را موجب تقویت برنامه ها و روشنگری به ویژه در قشر جوان و نوجوان دانست .

حجت‌الاسلام انصاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز با تقدیر از همکاری مدیریت شهری در برگزاری مراسم شهادت امام صادق علیه السلام و مراسم های قبل ، برنامه های آن سازمان را برای دهه محرم تشریح نمود .

وی حمایت و تعامل با تشکل های مذهبی به عنوان نقش اصلی در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی را از اهداف سازمان دانست و خواستار مشارکت دستگاه های متولی فرهنگ در بزرگداشت ایام محرم شد .

حجت‌الاسلام فلاحتکار رئیس امور مساجد به محوریت مساجد به عنوان مراکز فرهنگی و مذهبی محلات اشاره کرد .

وی گفت : طی نشست های متعدد با ائمه جماعات مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای جذب جوانان و نوجوانان پیش بینی گردیده است و امیدواریم در ایام محرم نیز هیئات مذهبی و جوانان شهر با حضور در مساجد و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا و یارانش با ائمه جماعت همکاری نمایند .

در ادامه جلسه حاضرین به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد تا ضمن برگزاری جلسات دیگر بویژه با مسئولین هیئات مذهبی ، قبل از شروع ایام محرم اقدامات لازم برای آماده سازی شهر با مشارکت دستگاه های عضو صورت پذیرد .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12362