• برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3
امام جمعه کرج:

مشارکت مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت نظام است

  • کد خبر : 12244
  • 22 خرداد 1402 - 7:50
مشارکت مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت نظام است
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه ماه ذی‌القعده اولین ماه از ماه‌های حرام و یکی از ماه‌هایی است‌ که شب‌ها و روزهای آن از فضائل ویژه‌ای در جهت‌ رسیدن به قرب الهی برخوردار است ‌و لذا اهل معرفت و دل توجه خاص به آن دارند، گفت: روز ۲۳ و یا ۲۵ ذی‌القعده روز زیارت مخصوص حضرت رضا سلام‌الله‌علیه است و بنا بر قولی ۲۳، روز شهادت حضرت هم هست؛ که به همه شما تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم توفیق ‌زیارت حضرت نصیب همه ما بشود ان‌شاءالله.

وی در ادامه بابیان اینکه آنچه مهم است و نشانه اقتدار ملی است، مشارکت مردمی است، گفت: توجه دارید که رابطه مستقیمی بین مشارکت حداکثری با امنیت و ثبات سیاسی کشور وجود دارد؛ یعنی هرچه سطح مشارکت سیاسی افزایش داشته باشد، آسیب‌پذیری کشور در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی کمتر خواهد بود. در طول این ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب همه تهدیدات و تحریم‌ها و نقشه‌های پیچیده که هدفشان تخریب و یا از بین بردن امنیت و اقتدار ملی بوده را با مشارکت و ایستادگی مردم شکست داده‌ایم؛ یعنی مشارکت مردم در عرصه، یک حرکت ۲۲ بهمن، یک ۱۳ آبان و یک روز قدس، تمام این مسیر را که آن‌ها چیده بودند به هم زده است.

مشارکت مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت نظام است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ این است که تحریم و تهدید و تخریب شما برای جدا کردن توده‌های مردم و کنار گذاشتن آرمان‌ها و اعتقادات محکم آنان نتیجه‌ای نداشته است. مشارکت مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت نظام است. لذا از راهبردهای اصلی دشمنان ما به‌خصوص در آستانه انتخابات و بلکه از ماه‌ها قبل از انتخابات در همه این سال‌ها با القاء مطالبی نظیر بی‌تأثیر بودن رأی مردم و یا تقلب و امثال این‌ها تلاش برای عدم حضور مردم در عرصه انتخابات بوده تا شاید بتواند مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رأی را کم کند و درنتیجه اقتدار کشور را کاهش دهد تا بتواند با تشدید تحریم‌ها و تهدید به مقاصد خود برسد.

مشارکت بالا، قدرت‌ بازدارندگی و مقاومتِ کشور را در برابرِ جبهه‌ی دشمن بالا میبرد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قطعاً مشارکت بالا، قدرت‌ بازدارندگی و مقاومتِ کشور را در برابرِ جبهه‌ی دشمن بالا می‌برد، تصریح کرد: استکبار جهانی در این چند سال‌ اخیر از جنگ تکفیری‌ها در اطراف ایران بگیرید تا آشوب‌های متعدد و ترور حاج قاسم و شهید فخری زاده و امثال این‌ها تا خرابکاری‌ در نیروگاه‌های هسته‌ای و کشتار مردم در شاه‌چراغ و تحریم‌های اقتصادی و ایجاد التهاب در معیشت مردم تا جنگ سنگین رسانه‌ای و شناختی و ده‌ها مورد دیگر یک هدف داشته و آن از بین بردن امنیت ایران انقلابی است.

اگر کسی بر طبل کاهش مشارکت بکوبد در جبهه دشمن بازی میکند

وی در ادامه افزود: البته در سال انتخابات با استفاده تبلیغات گسترده و با دروغ‌پراکنی و تحریف واقعیات و اخیراً با استفاده از هوش مصنوعی و هم‌چنین عوامل خودفروخته و واداده غرب‌زده مفلوک داخلی خود تلاش خواهد کرد تا مشارکت مردم را کم‌رنگ کند. شما باید بصیر باشید. اگر کسی بر طبل کاهش مشارکت بکوبد دقیقاً در جبهه دشمن قرارگرفته و در زمین آنان بازی می‌کند.

آرایش جبهه انقلاب باید تقویت قدرت ملی و تبلیغ برای مشارکت حداکثری باشد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه وقتی دشمنان ما از امروز برای انتخابات شروع کرده‌اند باید آرایش جبهه انقلاب هم از امروز، تقویت قدرت ملی و تبلیغ برای مشارکت حداکثری باشد، گفت: ان‌شاءالله و به فضل پروردگار مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دشمن‌شکن خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه بابیان اینکه در این زمینه دوستان آن‌قدر به جهاد تبیین بپردازند تا صدای رهبرشان خسته نشود، یادآور شد: در جهاد تبیین، دوستان جبهه انقلاب باید آن‌قدر سخن بگویند تا فضا به اینجا نرسد که صدای رهبرشان در تبیین مسائل خسته شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12244