نشریه JREE پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به کسب رتبه ‌کیفیت Q3 شد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، دکتر محمد پازوکی سردبیر نشریه انرژی تجدید‌پذیر و محیط زیست (JREE) با اعلام این خبر، اظهار داشت: این نشریه در اولین ارزیابی‌های دفتر نظارت و ارزیابی وزارت عتف در سال 1396، رتبه C را کسب نمود و با تلاش اعضای هیات تحریریه و کارشناسان نشریه طی سال‌های 1399 تا 1400 در دو سال متوالی به رتبه الف ارتقاء پیدا کرد.
وی افزود: همچنین، این نشریه در ارزیابی‌های پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) با موضوعیت انرژی، رتبه Q2 را به خود اختصاص داده است.
دکتر پازوکی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران، این نشریه در 16 فروردین ماه 1400 در پایگاه اسکوپوس پذیرفته شد و در سال 2021 موفق به کسب Cite Score 0.3 (تعداد ارجاعات) شد که در سال 2022 این رقم به 1.3 رسیده است.
سردبیر این نشریه با اشاره به اینکه نشریات در اولین سال به دلیل نداشتن ارجاعات هیچ گونه رتبه‌بندی ندارند، گفت: هم اکنون تعداد ارجاعات نشریه به حدی رسیده است که در رتبه‌بندی اسکوپوس، رتبه Q3 را به خود اختصاص داده و در حال حاضر H- index نشریه نیز 6 می‌باشد.
وی ابراز امیدواری کرد این نشریه بتواند در ارزیابی‌های بعدی رتبه Q2 و انشالله با تلاش بیشتر رتبه Q1 را در سال‌های بعد به‌دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا