دیدار و گفتگو مدیر کل دامپزشکی استان البرز با خداداد کاشفی فرماندار فردیس

به گزارش کوه سرفراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری فردیس، خداداد کاشفی گفت: دامپزشکی با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد، تلاش ها در این حوزه در واقع سلامت مردم و جامعه را تأمین می کند.
کاشفی بر نظارت دقیق اداره دامپزشکی بر کشتارهای دام، تاکید کرد: هیچگونه کوتاهی و تعللی نباید رخ دهد که یقین داریم اداره کل دامپزشکی در حوزه ی نظارت کار را به خوبی انجام می دهد.
وی خواستار شد: اداره دامپزشکی بازرسی ها و بازدید های خود را از قصابی ها و کشتارگاه ها افزایش دهد تا شاهد شیوع بیماری های دامی در سطح شهرستان نباشیم.
فرماندار با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه در حوزه ی دام، اذعان داشت: ‫کشتارگاه به عنوان مکان عرضه فراورده های گوشتی نقش موثری در تامین سلامت و بهداشت مردم دارد.‬
‫نماینده ی عالی دولت در فردیس ادامه داد: با توجه به بیماری ها و مخاطراتی که ممکن است از طرف دام در سلامت جامعه تأثیرگذار باشد، نظارت بیشتر دامپزشکی در حفظ سلامت مصرف کنندگان الزامی است.‬
این مقام ارشد شهرستان ‫حمایت خود را در جهت پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی اعلام کرد و معتقد است: سلامت مردم مهم‌ترین مسئله در حیات بشری است.‬
‫ در ادامه این نشست صمیمی غلامرضا توکلی مدیر کل دامپزشکی استان البرز به بیان گزارشی در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی پرداخت.‬
‫غلامرضا توکلی اظهار کرد: ‬نقش و جایگاه مهم دامپزشکی در حوزه ی سلامت دام و رابطه مستقیم آن با انسان بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به عزم جدی اداره کل در جهت موضوعات پیشگیرانه گفت: مردم باید از کشتارگاه ها و مراکز دارای تأییده ی استاندار فراورده های دامی را خریداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: دامپزشکی در زمینه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام کنترل گری جدی ایی دارد.
وی با تأکید بر بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، تشریح کرد: در کنترل این بیماری‌ها در جمعیت انسانی و پایش مستمر بیماری های مشترک بین انسان و دام بخصوص تب مالت، سل و هاری این اداره کل نقش بسزایی دارد.
وی افزود: تب کریمه و کنگو، آنفلوآنزای فوق حاد و سایر بیماری‌های واگیر دامی مثل تب برفکی،طاعون در دام وجود دارد که اقدامات کنترلی و پیشگیرانه این اداره کل نقش مهمی ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *