• برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6
شورای اسلامی شهر مشکین دشت:

جلسه مشترک رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین شهردارمشکین دشت با مدیرکل و معاونین اداره کل ثبت اسناد واملاک استان البرز

  • کد خبر : 11803
  • 30 اردیبهشت 1402 - 7:24
جلسه مشترک رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین شهردارمشکین دشت با مدیرکل و معاونین اداره کل ثبت اسناد واملاک استان البرز
در ابتدای جلسه دکتر نیک مرام رئیس شورای اسلامی شهر به قولنامه‌ای بودن اکثر املاک در سطح شهر مشکین دشت اشاره کرد و افزود؛ مدیریت شهری جهت تسهیل امر صدور سند مالکیت برای املاک و اراضی شهر مشکین دشت، دفتری در پاساژ پارسه تجهیز و نماینده ای از سوی شهرداری به همراه نماینده اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی صدور اسناد مالکیت مستقر گردید که تا کنون برای ۱۵۰ ملک پرونده تشکیل و تحویل اداره ثبت گردید که منتظر صدور سند هستیم که متاسفانه ادامه کار به دلایلی متوقف گردیده که خواهان بررسی و صدور دستور مقتضی از ناحیه اداره ثبت میباشیم.

مهندس صفرخانلو شهردار مشکین دشت نیز در این باره یادآور شد؛ با توجه به رای دیوان عدالت اداری شهرداری برای املاک و اراضی قولنامه ای نمیتواند پروانه ساخت صادر کند و اداره ثبت نیز برای عرصه های فاقد اعیانی سند مالکیت صادر نمیکند که این گره باعث سردرگمی مالکین شده است.

مهندس مولایی قائم مقام شهردار نیز توضیحاتی در مورد وضعیت املاک مشکین دشت و سلسله ایادی و نوع مالکیت اراضی مشکین دشت ارائه نمود.

علیزاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز خاطرنشان کرد؛ در هفته آتی کارشناسانی بصورت ویژه مامور بررسی پرونده های مشکین دشت خواهند شد تا گزارش کامل و جامع از وضع موجود ارائه کنند.

دکتر نیک مرام خواستار جلسه ای مشترک متشکل از اداره ثبت اسناد، شهرداری مشکین دشت و بنیاد مسکن در مشکین‌ دشت جهت رفع موانع موجود شد که با استقبال مدیرکل ثبت اسناد جلسه فوق به بعد از گزارش کارشناسان اداره ثبت موکول گردید.

در پایان جلسه دکتر نیک مرام آمادگی مدیریت شهری را جهت در اختیار قرار دادن فضا جهت استقرار دفتر نمایندگی اداره ثبت در شهر مشکین دشت جهت رتق و فتق امورات سندی مردم عزیز شهر اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=11803