• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اعلام کرد:

اشتغالزایی سه هزار نفری واحد‌های پذیرایی در استان

  • کد خبر : 11570
  • 19 اردیبهشت 1402 - 10:54
اشتغالزایی سه هزار نفری واحد‌های پذیرایی در استان
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اعلام آمار اشتغالزایی سه هزار نفری در واحد‌های پذیرایی استان البرز، تاکید کرد که حمایت ویژه از واحد‌های پذیرایی در دستور کار اداره کل استان البرز قرار گرفته است.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز رحیم خاکی در نشستی صمیمانه با اعضای انجمن حرفه‌ای واحد‌های پذیرایی استان با اشاره به اینکه البرز از لحاظ برخورداری از واحد‌های پذیرایی، استانی برخوردار و غنی به شمار می رود، گفت: حدود 150 واحد پذیرایی در البرز وجود دارند که برخی از آن‌ها در سطح ملی نیز شاخص بوده و سهم مناسبی در اقتصاد استان دارند.
رحیم خاکی با اشاره به اینکه آمار اشتغالزایی در واحدهای پذیرایی استان البرز حدود سه هزار نفر است، گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال، سرلوحه ما در برنامه‌ریزی و توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع وابسته بوده و حمایت جدی از فعالیت در این حوزه، جزو اولویت‌های اداره کل به شمار می‌رود.
او افزود: یکی از مطالبات اصلی استاندار البرز از تشکیلات گردشگری استان، به روزرسانی صدور پروانه‌ تأسیسات گردشگری است و اداره کل استان البرز نیز در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت های منابع انسانی و فناوری اطلاعات به این امر جامه عمل بپوشاند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنین با تأکید بر نقش اقتصاد گردشگری در تحقق اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد محلی استان البرز، از فعالان و سرمایه گذاران گردشگری دعوت کرد تا درحوزه زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری کوچک و متوسط ورود کنند.
گفتنی است در این جلسه اعضای انجمن واحد‌های پذیرایی نقطه نظرات خود را خصوص مشکلات و موانع از جمله موانع سامانه جانا در تمدید پروانه‌ها، مشکلات معرفی مدیران تاسیسات گردشگری، موانع دریافت تمبر مالیاتی و… ارائه کردند و در خصوص راهکارهای برون رفت از مسائل فوق بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=11570