جمعیت دانش آموزی ناحیه ۴ کرج به اندازه یک استان است
وی در خصوص رتبه بندی معلمان بیان کرد: دیکته رتبه بندی معلمان را بسیاری از افراد ننوشتند چراکه مطمئناً نارضایتی ایجاد می شود، به همین دلیل ۱۲ سال این مهم به سرانجام نرسید، اما این اقدام توسط مجلس یازدهم و دولت جدید انجام شد.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایراداتی که در حین اجرای رتبه بندی معلمان ایجاد شده بود، گفت: از معلمان عذر خواهی می کنم، چراکه کار سنگینی بود اما این مهم آغاز شد و نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۴۲ که نهضت حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد، بسیاری از افراد به حضرت امام خمینی (ره) سربسته القاء می کردند که قیام مسلحانه شکل بگیرد. اما بنای حضرت امام (ره) این بود که این انقلاب باید فرهنگی باشد.
دکتر عباسی افزود: از سال ۴۲ به بعد در هر روستا دور افتاده ای که از پایتخت فاصله زیادی داشت نوارها و بیانیه های حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت، به عبارتی یک ابزار فرهنگی باعث رشد و تکامل این انقلاب شد.
وی با بیان اینکه امام راحل بازوان فکری و فرهنگی داشت که هر کدام در هر منطقه یک استوانه بودند، اظهار کرد: در شیراز آیت الله دستغیب، در همدان آیت الله مدنی، آیت الله قاضی و صدوقی هر کدام یک وزنه محسوب می شدند.
وی با بیان اینکه حضرت آیت الله مطهری یکی از وزنه های فکری و فرهنگی نظام محسوب می شدند، افزود: اگر روز شهادت این شخصیت را روز معلم نامگذاری کرده اند، نشاندهنده اینست که مسیر آموزش و پرورش ما مسیر فرهنگی است که برای نظام طراحی شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نقش معلمان همانند نقش انبیاء اللهی است، تصریح کرد: در نظام ما معلمی برگرفته از رسالت انبیاء و تعلیم و تربیت است.
وی خطاب به معلمان گفت: شما نسل آینده کشور را تربیت می کنید، ریشه هر موفقیت و حتی هر خسارتی در کشور در آموزش و پرورش است.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ فن آوری نو در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: کشور چین در هر ۴۴ فن آوری جزو پنج کشور اول دنیا است و بعد از آن آلمان با ۲۰ فن آوری قرار می گیرد و ایران کشور پنجم دنیا است که تقریباً در ۷ فن آوری دنیا جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.
وی با بیان اینکه کشور ما در مرز دانش حرکت می کند، تصریح کرد: اگر کشور رشد و توسعه داشته، پایه گذاری آن در آموزش و پرورش نهادینه شده است، براین اساس باید قدر معلم و آموزش و پرورش را بدانیم، چراکه در جهت تربیت نسل آینده گام بر می دارند.
دکتر عباسی ادامه داد: اگر هزینه ای برای آموزش و پرورش کشور انجام می شود باید با نگاه سرمایه گذاری انجام شود و این هزینه باید در حوزه های زیر ساختی و نرم افزاری باشد.
وی با اشاره به اینکه در ناحیه ۴ کرج به اندازه یک استان دانش آموز وجود دارد، گفت: در این ناحیه ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز وجود دارد و این دشواری کار در استان البرز است، چراکه البرز به عنوان ایران کوچک نامگذاری شده است و از تمام قومیت ها رنگین کمانی از اقوام در آن زندگی می کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سالانه ۱۴۰ هزار نفر به استان البرز مهاجرت می کنند، گفت: در هر ۴ سال به اندازه استان ایلام و سمنان به البرز جمعیت مهاجر اضافه می شود، در حالیکه زیر ساخت ها برای این جمعیت فراهم نشده است.
وی با اشاره به نگاه ویژه ای که به آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: به همین جهت باید برای حل مشکلات آن اقدام شود و پیگیری های انجام شده در سطح ملی نیز آموزش و پرورش و بهداشت استان دغدغه مسئولان شد.
دکتر عباسی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز، احداث ۱۰۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ساخت ۲۰۰ مدرسه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه البرز، استان ۳۱ کشور در حوزه سرانه های آموزشی محسوب می شود، گفت: اما سیستان و بلوچستان که استان محروم کشور است سرانه فضای آموزشی مطلوب تری نسبت به البرز دارد و این نشان دهنده این است که به صورت ویژه به این مهم پرداخته نشده است.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کار گروه مربوط به حوزه مسائل فرهنگیان و آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه بیان کرد: اگر معلمان پیشنهاداتی دارند به صورت مکتوب مطرح کنند تا در قانون لحاظ شود،; چراکه برنامه هفتم را در پیش رو داریم.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت و مسئولیت اجتماعی برخی دستگاه ها برای حل مشکلات استفاده کنیم، گفت: وزارت نفت جزء مسئولیت اجتماعی اش است
در شهرستان هایی که سرانه فضای آموزشی آنها کمتر از عدد ۲ است مدارسی احداث کند، به همین دلیل سرانه آموزشی فردیس ۱.۵ است و مقرر شد ۱۰ مدرسه در این شهرستان ساخته شود.
لازم به ذکر است پس از این نشست دکتر علیرضا عباسی ضمن حضور در دبیرستان دخترانه فاطمه پزشکی و دبیرستان و دبستان دخترانه ۲۲ بهمن از معلمان این مدارس تقدیر نمودند.