بازارچه دائمی فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار در البرز مطالبه ای که روی زمین مانده است

سپیده غفاری با طرح این موضوع افزود: بیش از یک دهه است که یکی از مطالبات مهم استانی را بحث راه اندازی مرکز دائمی نمایشگاهی به خود اختصاص می دهد و برغم تاکیدات استاندار محترم متاسفانه مرکز دائمی که متناسب با شاخص های استاندارد باشد تا به امروز ایجاد نشده و این مطالبه ۱۰ ساله هنوز روی زمین باقی مانده است.

وی افزود: آن مرکز موقتی هم که سالها قبل دایر بود، توسط بخش خصوصی تغییر کاربری شده است.

مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری کرج همچنین این مطالبه را در حوزه زنان و خانواده نیز تسری یافته دانست و بیان کرد: اگر مرکز دائمی نمایشگاهی در استان وجود داشت بخشی از آن را می توانستیم به توسعه کسب و کارهای خانگی بانوان سرپرست خانوار اختصاص دهیم اما متاسفانه تا به امروز بازارچه دائمی فروش تولیدات بانوان نیز ایجاد نشده است.

غفاری با اشاره به اینکه اکنون بانوان سرپرست خانوار هم مطالبه گر وجود یک بازارچه برای فروش تولیدات خود هستند افزود: سال گذشته پیشنهاد دادیم بازارچه گلشهر را به یک مرکز دائمی برای این کار تبدیل کنند بجهت اینکه عموم فعالیت های این قشر بصورت پراکنده و فصلی است اما این درخواست هم توسط متولیان تصمیم گیر بی پاسخ باقی مانده و هنوز مرکز مشخصی برای فروش تولیدات آنها وجود ندارد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان کرج در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت محترم در بحث حمایت از زنان سرپرست خانوار و توسعه کسب و کارهای خرد و کلان تصریح کرد: عرضه تولیدات داخلی زنان سرپرست خانوار در مرکزیت استان با راه اندازی مرکز دائمی فروش دائمی ساماندهی می شود و نقش مستقیمی در رونق اقتصاد بومی در منطقه خواهد داشت.

وی خواستار پیگیری عاجل برای پیش بینی مرکز دائمی و نمایشگاهی و بازارچه فروش و عرضه تولیدات بانوان سرپرست خانوار در مرکزیت استان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا