• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رییس شورای شهر مشکین دشت:

الحاق حق قانونی مشکین دشت و تصرف مناطق توسط شهرداری فردیس

  • کد خبر : 10286
  • 23 اسفند 1401 - 10:38
الحاق حق قانونی مشکین دشت و تصرف مناطق توسط شهرداری فردیس
درنشست خبری که باحضورشهردار واعضای شورا ی شهروخبرنگاران درمحل شورای شهرمشکین دشت برگزارشد، مهدی نیکمرام رئیس شورای شهرگفت:موضوع الحاق یکی از اساسی‌ترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین است، این حق قانونی شهروندان است و هیچکس نمیتواند حق مردم مشکین دشت را پایمال کند.

به گزارش کوه سرفراز،مهدی نیکمرام رئیس شورای شهر در پاسخ به پرسش عدم اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۲ مبنی بر الحاق شهرک شهید رستمی، اکومال و لوکوموتیو سازی مپنا به شهر مشکین دشت گفت؛ موضوع الحاق یکی از اساسی‌ترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری شهر مشکین است، این حق قانونی شهروندان است و هیچکس نمیتواند حق مردم مشکین دشت را پایمال کند.

رئیس شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد؛ از همه ابزارهای قانونی برای این حوزه استفاده میکنیم، *جلسات متعددی برگزار شده و در ۴مرحله صورتجلسه تنظیم شده که اسناد، مدارک و پرونده های این مناطق به شهرداری مشکین دشت تحویل شود ولی متاسفانه کارشنکنی شده و این امر محقق نشده است.

نیکمرام ضمن اشاره به جلسه ای در حضور دکتر بصام تبار مدیرکل امورسیاسی، تقسیمات کشوری و انتخابات استانداری البرز تاکید کرد؛ *این بازی نیست که فردی اجرای مصوبه هیات دولت را نگه دارد و آن را متناسب با سلایق شخصی خود تغییر دهد، چنین چیزی امکان ندارد.
رئیس شورای شهر مشکین دشت یادآور شد؛ دو مرجع میتوانند مصوبات هیات دولت را ابطال کند، یک هیات دولت با مصوبه ای جدید خود باعث ابطال آن گردد و دیگری رئیس قوه مقننه(رئیس مجلس شورای اسلامی) با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری با ایراد اساسی که هیچ یک از این دو در خصوص مصوبه الحاق صادق نیست .

مهدی نیکرام در ادامه متذکر شد؛ متاسفانه مجموعه مدیریت شهری شهر فردیس تا کنون یک مستند قانونی ارائه نکرده و صرفا با یک هجمه رسانه ای بدلیل برخی موضوعات از تحویل این مناطق ممانعت کرده اند و ما بطور جدی پیگیر هستیم تا مصوبه هیات دولت اجرا گردد

رئیس شورای شهر در پایان تاکید کرد؛ *مدیریت شهری شهر مشکین دشت خواستار اجرای قانون است و اگر از راه اجرای مصوبه این امر محقق نگردد، حتما از دیگر ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد و اگر الحاق به شهر مشکین دشت انجام نگردد این پرونده بسته نخواهد شد زیرا ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=10286