افتتاح سازه آبخیزداری با عنوان “شهدای امنیت” در بخش مرکزی اشتهارد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛در روز یکشنبه بیست و یکم اسفند ماه سالجاری همزمان با هفتمین روز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با عنوان” منابع طبيعي، فرهنگ، هنر و رسانه ” نامگذاري شده؛ سازه آبخیزداری “شهدای امنیت” در منطقه توقولی دره بخش مرکزی شهرستان اشتهارد همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد که شهرک صنعتی اشتهارد و روستاهای مرادتپه و صحت آباد از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

در مراسم افتتاحیه این سازه عظيم که به نام “شهدای امنیت” نامگذاری گردید ؛ سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ، نماینده ولی فقیه در این اداره کل ، فرماندهی سپاه ناحیه حضرت علی اکبر (ع) ، برخی روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و برخی دهیاران و شوراها حضور داشتند.

علي شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی ، به تشريح مشخصات فنی سازه مذکورپرداخت و اظهار امیدواری کرد که پروژه های آبخیزداری با حمایت مسئولین کشوری و استانی بیش از پیش توسعه و ادامه یابد.

در این مراسم، حجت الاسلام ندرلي نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز علت نامگذاری این سازه به نام “شهدای امنیت” را نقش بي بديل شهدای امنیت در بالابردن سطح امنیت مردم و ارتباط اين امنيت با نقش این سازه آبخیزداری در تامین امنیت زیستی مردم دانست.

در ادامه حسين نعمایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخيزداري شهرستان اشتهارد گفت: سازه های آبخیزداری متعددی که در چهار سال اخیر در روستاهای قره ترپاق، ایپک و تنگه بر از توابع شهرستان اشتهارد احداث شده‌اند؛ اهداف چند منظوره ای دارند که شامل حفاظت و تقویت منابع آب و خاک ، کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از خسارات وقوع سیل ، ذخیره رواناب های حوزه آبخیز بالادست و امنیت روستاهای پایین دست شهرک صنعتی می باشد.

وي در انتها خاطر نشان كرد: در چهار سال گذشته در شهرستان اشتهارد بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث پروژه های آبخیزداری اختصاص یافته است که از این حیث جهش بسیار خوبی داشته است.

بر اساس اين گزارش، در این طرح آبخیزداری که مطالعات آن در سال ۱۴۰۰ انجام شد؛ سازه سنگی ملاتی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال احداث شده است.

در انتهاي اين مراسم، به مناسبت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري و همچنين پاسداشت مقام شامخ شهذاي والا مقام، حاضرين اقدام به غرس نهال نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا