مر به معروف و نهی از منکر قاعده و محدوده دارد

به گزارش کوه سرفراز،حجت الاسلام علیرضا سعیدی در نطق پیش از دستور خود در بیستمین جلسه علنی شورای شهر کرج، از کسانی که در روزهای اخیر هجمه های بی حد و اندازه ای را نسبت به شورا و شخص او مطرح کرده اند، گلایه کرد و گفت: در جلسه گذشته بنده توصیه کردم که در قضاوت هایمان جنبه انصاف و عدالت را رعایت کنیم. اما این گفته به مذاق برخی خوش نیامده و به شدت نسبت به فضاسازی و تخریب ما همت گماردند.

سعیدی، اضافه کرد: نباید مثال آیه شریفه قرآن باشیم که “هر جا که به نفع ماست و با مقاصدمان همراه است، خوشایندمان باشد و هر کجا خوشایندمان نیست، شروع به تکفیر و تخریب کنیم.”

وی، با اذعان بر اینکه کار برای رضای خدا نباید ادبیات قبیح داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما که گفتیم اشتباه کردیم و جبران می کنیم. دلیل این همه تداوم و استمرار در هجمه ها چیست؟

این عضو معمم شورای شهر کرج، امر به معروف و نهی از منکر را دارای حدود و قواعدی دانست و تاکید کرد: نباید از امر به معروف و نهی از منکر در مسیر سوءاستفاده های شخصی و دامن زدن به دشمنی ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، با اشاره به این مصرع که ” گر تو با بد، بد کنی پس فرق چیست؟” عده ای به اسم برخی جریان های فکری و شخصیت های والای دینی و اجتماعی دست به تخریب افراد و جایگاه ها می زنند، که این امر به هیچ وجه زیبنده نیست.
سعیدی، گفت: نماینده ولی فقیه در استان البرز از دامن زدن به این جریان به هیچ وجه رضایت ندارد.

وی با بیان اینکه درباره تخلف رخ داده تذکرات لازم داده شده و پیگیری ها در حال انجام است، تاکید کرد: ما با کسی زد و بند نداریم و در مقابل تخلف ایستادگی خواهیم کرد اما هر اقدامی باید در قالب رعایت انصاف و عدالت انجام گیرد.

این مسئول همچنین در خصوص طرح بعضی مشکلات و دغدغه های اعضای شورا با شهردار که موجب بروز تنش در شهر می شود، خاطرنشان کرد: نباید همه چیز را به صحن بکشیم. از شهردار می خواهیم روزها و ساعاتی را برای گفت و گو و پاسخ دهی به سوالات و ابهامات اعضای شورای شهر در این محل حضور پیدا کند.

هفته گذشته موضوع استفاده شخصی یکی از اعضای شورای شهر کرج از خودروی متعلق به شهرداری، حواشی گسترده ای را به همراه داشت که اعضای این شورا در جلسه روز یکشنبه ضمن عذرخواهی از شهروندان، نکاتی را درباره ضرورت رعایت انصاف در انتقادات مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا