• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای کرج:

کرج صاحب اولین اکو پارک حیات وحش جامع کشور می‌شود

  • کد خبر : 8052
  • 15 آذر 1401 - 19:25
کرج صاحب اولین اکو پارک حیات وحش جامع کشور می‌شود
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای کرج گفت: به خط پایان دست درازی در منابع طبیعی، تخریب باغات، نابودی حیات وحش، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری رسیده‌ایم.

جواد چپردار در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: برقراری ردیف بودجه برای مطالعه و تاسیس اولین اکو پارک حیات وحش جامع با پتانسیل‌های گیاهی، جانوری و منابع طبیعی در کلانشهر کرج خبر فوق العاده‌ای بود که در کمیسیون تلفیق و بررسی متمم بودجه مطرح شد و به پشتوانه اتفاق آرا و با هدف تکمیل اقدامات قبلی مدیریت شهری به تصویب رسید.

وی پتانسیل‌های سرشار منابع طبیعی و ویژگی باغ شهری بودن کرج را از دلایل ایجاد این اکو پارک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه عزم مدیریت شهری در این خصوص جدی است و قطعا با استفاده از توان نیروهای بومی می‌توانیم به ثبت این پروژه ملی امیداوار باشیم.

چپردار تصریح کرد: تاسیس اکو پارک جامع حیات وحش با بهره مندی منابع طبیعی، دامنه سرسبز و قله‌های رفیع البرز، رودخانه زلال کرج، نژادهای ارزشمند حیوانات بومی و گونه‌های متنوع گیاهی، بی تردید سرمایه‌های نادر و گنج بی بدیلی است که تفرجگاه مردم و امانت‌های متعلق به نسل های آینده را حفظ و ماندگار می‌کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی بیان کرد: به خط پایان دست درازی در منابع طبیعی، تخریب باغات، نابودی حیات وحش، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری رسیده‌ایم و راهی جز آشتی با طبیعت برای مدیریت شهری باقی نمانده چون این کلانشهر هوای تازه می‌خواهد

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=8052