• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس کمیسیون خدمات شهری:

پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژه پارکرود رعایت می‌شود

  • کد خبر : 4353
  • 22 خرداد 1401 - 11:14
پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژه پارکرود رعایت می‌شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کلامل رعایت و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

سید مرتضی اعتصامی گفت: برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کلامل رعایت و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری اهتمام ویژه ای برای تکمیل پارکرود به عنوان اولین پروژه مستقل این دوره از مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: با همکاری بین بخشی این پروژه ظرف کمتر از یک سال و نیم از زمان کلنگ زنی به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کلامل رعایت شود و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل این پروژه استعلامات لازم از شرکت آب منطقه ای و محیط زیست البرز صورت گرفته، گفت: سعی شده در این دوره از مدیریت شهری ” پیوست زیست محیطی” در اجرای پروژه‌ها فراموش نشود.

این مسئول تاکید کرد: ساحل سازی و پیاده راه سازی این پروژه با استفاده از مصالح طبیعی انجام می‌شود تا بافت حاشیه رودخانه تغییری نکند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: در فاز دوم این پروژه سکوسازی و ایجاد سکونتگاه‌های موقت پیش بینی شده که بارگذاری آنها با نظر دستگاه‌های متولی  صورت می‌گیرد تا  این سازه‌ها به حریم رودخانه آسیبی وارد نکنند.

وی اضافه کرد: بدون شک اقتضائات و سخت گیری دستگاه‌هایی مثل محیط زیست و آب منطقه ای در اجرای پروژه هایی مثل پارکرود که در حاشیه رودخانه قرار دارند به نفع مدیریت شهری است و از تکرار تجربه‌های ناموفق در بحث ساحل سازی رودخانه که طی سال‌های گذشته در برخی شهرها شاهد آن بودیم، جلوگیری می‌کند.
 

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4353