• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز برگزار شد

  • کد خبر : 12115
  • 14 خرداد 1402 - 18:35
آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز برگزار شد
مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های تأسیسات الکتریکی، جوشکاری و الکنرونیک برگزار شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از، روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز، بهزادغفاری مدیرکل اظهار کرد: اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ۳۵ نخبه مهارتی، کارشناسان و سرپرستان در محل مرکزآموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج برگزار شد.
غفاری بیان کرد: استقرار و اجرای نظام آموزش و سنجش صلاحیت حرفه‌ای و نظام برگزاری مسابقات مهارت توأمان تابع برگزاری رویدادها و مسابقات مهارت ویژه جوامع مختلف هدف می‌باشد که در عرصه‌های ملّی و بین‌المللی اتفاق می‌افتد و نخبگان مهارتی، سردمداران و پیشروان جهش و شتاب در دستیابی به این امر مهم می‌باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، فراهم نمودن فرصت رقابت سالم میان جوانان کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت، ارتقاء کیفیت استانداردهای آموزش مهارت در کشور، به روز رسانی زیرساخت‌ها، فناوری‌ها و نظام آموزش مهارتی، افزایش بهره وری آموزش‌های مهارتی، ارتقاء و تکمیل مهارت به اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز ایجاد شرایط اشتغال پایدار و کشف استعدادهای برتر حرفه‌ای نخبگان مهارتی جامعه هدف و همچنین ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و معرفی آنان به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها را بخشی از اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد.
غفاری خاطرنشان کرد: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۳ رشته تأسیسات الکتریکی، جوشکاری و الکترونیک روزهای پنج شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم خردادماه جاری به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برگزار شد و ۳۵نخبه مهارتی از سراسر کشوردر این رقابت‌ها حضور داشتند که نفرات برگزیده این دوره از مسابقات به اردوی آماده سازی تیم ملی مهارت که نیمه دوم سالجاری برگزار خواهد شد، دعوت می شوند.
شایان ذکر است در پایان این مسابقات، در رشته تأسیسات الکتریکی، امین غلامی از استان خراسان شمالی مدال طلا، ابوالفضل جهانگیری از استان هرمزگان مدال نقره، محمدباقر بهزادی از استان خوزستان مدال برنز، هوشیار رجبی پور از استان لرستان و عارف سالاریان از استان خراسان جنوبی موفق به کسب مدالیون برتری شدند. در رشته جوشکاری؛ ابوالفضل پالیزبان از چهارمحال و بختیاری مدال طلا، مرتضی حضرتی ها از استان قزوین و محمدمهدی حسینی پور از استان فارس مشترکاً مدال برنز، پرهام آقاوندان نظام آباد از استان آذربایجان غربی، علی منصوریان از استان خراسان شمالی و ایمان نداف پور زرندی از استان کرمان مدالیون برتری کسب کردند. در رشته الکترونیک، علیرضا شریف بیگی از استان کرمان مدال طلا، محمدجواد مهدوی از استان فارس مدال نقره و صدرا فاضلی فرد از استان قم مدال برنز و نگار پرویز از استان یزد موفق به کسب مدالیون برتری شدند که با اهدای تندیس یادبود، لوح تقدیر و هدیه از مدال آوران این دوره از مسابقات تجلیل شد.
چهل و هفتمین دوره رقابت های المپیاد جهانی مهارت، سپتامبر 2024، پذیرای ۱۴۰۰ رقیب از بیش از ۶۰ کشور و منطقه در لیون فرانسه خواهد بود تا برای عنوان بهترین و جوان ترین متخصصین ماهر رقابت کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12115