• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
نماینده مجلس:

پیام دکتر عباسی در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید

  • کد خبر : 10481
  • 01 فروردین 1402 - 13:05
پیام دکتر عباسی در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید
مقام معظم رهبری امسال نیز حکیمانه با انتخاب شعار سال، راهبرد کلی کشور در سال ۱۴۰۲ را ترسیم نمودند.

مسئله اقتصاد که از مهمترین دغدغه های مقام عظمای ولایت در چند ساله اخیر بوده است، از جمله موضوعاتی است که معظم له تلاش دارند تا با هدایت و حمایت از اقدامات دولت و بخش های دیگر نظام، تمامی ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هم جهت و همراستا نمایند.
امسال نیز با انتخاب این شعار، و با شناخت دقیق و کارشناسی ای که از جامعه دریافت نمودند، مهار تورم و رشد تولید را مطرح کرده تا همه مسئولان نظام تمام ظرفیت های کشور را در راستای تحقق این شعار همسو و هماهنگ به کار گرفته و با ایجاد رویه ای قاطع، کارآمد و تمام کننده در این مسیر گام بردارند.
انتخاب این شعار اولا ترسیم راهبرد یک ساله بخش های مختلف حاکمیتی برای همسو سازی است، دوما مقام معظم رهبری با پرداختن به نقش گروه های مردمی در این عرصه، توجهات را به سمت استفاده از ظرفیت های بخش عمومی، غیر دولتی و مردمی معطوف داشته اند.
از این رو به نظر می رسد ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای حرکت به سمت تحقق این راهبرد می بایست با اصلاح و وضع قوانین جدید، تلاش کنیم تا در این مسیر دولت را یاری دهیم.
توجه معظم له به نقش سرمایه گذاری و عقب ماندگی کشور در این عرصه، نیز از جمله دیگر مواردی است که می بایست مجلس شورای اسلامی، حرکت جدی و عظیمی را در این عرصه آغاز نماید. چرا که یکی از مهمترین موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در کشور، وجود بروکراسی چند لایه در ساختار کشور است.
مسئولان و مدیران استانی نیز می بایست با بهره گیری از توان و ظرفیت بالای استان در بخش های تولیدی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات به بهبود وضعیت معیشت مردم با نظارت و تامین مایحتاج و کالاهای اساسی اقدام کنند.
امید است با تجمیع و همسو نمودن ظرفیت های کشور و استان بتوانیم زندگی مردم را در سال ۱۴۰۲ به شرایطی به مراتب نسبت به گذشته بهتر تغییر دهیم.

علیرضا عباسی
اول فروردین ۱۴۰۲

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=10481