• برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
سفارش اسلام برای مهربانی باحیوانات:

نذر مهربانی با توزیع 600 بسته گندم در مصلی نماز جمعه چهارباغ

  • کد خبر : 9680
  • 28 بهمن 1401 - 22:42
نذر مهربانی با توزیع 600 بسته گندم در مصلی نماز جمعه چهارباغ
امام جمعه چهارباغ از توزیع 600 بسته گندم در مصلی نماز جمعه جهت دانه پاشی شهروندان برای پرندگان در سطح شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: با توجه به برودت هوا و بارش برف و کمبود غذا در طبیعت، با هدف تامین تغذیه زمستانی پرندگان، دانه پاشی در برخی از مناطق شهرستان انجام می شود.

وی افزود:امروز با مشارکت ستاد نماز جمعه و شهرداری چهارباغ در تامین گندم و همیاری نمازگزاران و شهروندان چهارباغ، دانه پاشی برای پرندگان در سطح شهرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در فصل سرما و بارش‌های سنگین برف، پرندگان در تامین غذا دچار مشکل می‌شوند که این امر نیازمند همکاری و کمک شهروندان به ویژه دوستداران محیط زیست است.

گزارش خبرنگار ما می افزاید:زمستان فصل سختی برای پرندگان است چرا که غذا در این فصل برای پرندگان کمیاب است و این مساله می تواند موجب مرگ آنها شود.
 
از آنجا که بدن پرندگان طوری خلق شده که به گرما نیاز دارند ، آب و هوای سرد می تواند مشکل بزرگی برای پرندگان باشد؛ پرندگان باید با تغذیه مناسب ، چربی بدن خود را برای مقابله با سرما در حد مناسبی نگاه دارند.
 
این روزها، پرندگان زیادی به باغچه ها و حیاط خانه ها سر می زنند و از خرده های غذا یا ته مانده سفره که مردم برای آنها می ریزند، استفاده می کنند؛ می توانیم روزهای سرد زمستانی را به روزهای دانه پراکنی برای پرندگان تبدیل کنیم.
 
در دین مبین اسلام به مهربانی با حیوانات، سفارش زیادی شده است؛ هرچند حیوانات در اسلام مرتبه پایین تری از انسان دارند و انسان ، «اشرف مخلوقات» دانسته شده با این حال از مسلمانان خواسته شده که با حیوانات به ملایمت و مهربانی رفتار کنند و احادیث متعددی از مهربانی ائمه با حیوانات وجود دارد.
 
«عبدالمطلب بن هاشم» پدر بزرگ و سرپرست حضرت محمد(ص) نیز یکی دیگر از این الگوهای دینی است که به سبب مهربانی با پرندگان بین مردم به مرد بخشنده و طعام دهنده پرندگان مشهور شده است.
 
از سوی دیگر والدین می توانند با آموختن حس مهربانی نسبت به پرندگان به کودکان خود درس مهر و محبت را به صورت عملی بیاموزند؛ همچنین والدین می توانند با بیان مثال ها و داستان هایی از مهربانی و رفتار بزرگان و شخصیت های دینی با حیوانات و پرندگان ، کودکان را به مهربانی با پرندگان تشویق کنند.

سخن آخر اینکه زمستان می تواند زمان بسیار خوبی برای غذا دادن به پرندگان و لذت بردن از آن باشد، پس از دوستان کوچک نگهداری کنید تا بهار از راه برسد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9680

برچسب ها