• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

البرز مستعد جذب گردشگران خارجی است

  • کد خبر : 9524
  • 21 بهمن 1401 - 22:53
البرز مستعد جذب گردشگران خارجی است
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی البرز که هم محل عبور به سمت استان‌های غرب و شمال غرب و هم به تهران نزدیک است، می تواند مستعد جذب گردشگر خارجی باشد که لازمه این موضوع شناساندن ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های استان به گردشگران است تا از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز لیلا اژدری در بازدید از غرفه استان البرز در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: البرز با استفاده از خلاقیت و نوآوری نکات جالبی را مد نظر قرار داده است. معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت تصویری و با (QR code) شفافیت بیشتری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اقدامات نوآورانه چون کتاب الکترونیک معرفی جاذبه‌های گردشگری البرز که به سه زبان تهیه شده، می‌تواند به جذب گردشگران مخصوصا گردشگران خارجی و آشنایی با جاذبه‌های البرز کمک کند.
اژدری نمایش صنایع‌دستی شاخص و برگزاری کارگاه‌های زنده در کنار آن‌ها را از اقدامات خوب در غرفه البرز دانست.
او بخش معرفی سمنوی سنتی که با بسته‌بندی مناسب به جذب گردشگران می‌پردازد را از اقدامات نوآورانه برشمرد و گفت: همچنین روش دباغی گیاهی چرم و نقاشی روی چرم همگی از خلاقیت خوبی برخوردار بود.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت ادامه داد: به گفته سرپرست اداره کل البرز، امسال تا بهمن ماه 3200 گردشگر خارجی وارد البرز شده که با توجه به شرایط، خوب است اما نیاز به اقدامات اساسی برای تغییر ذهنیت جهان نسبت به ایران وجود دارد.
به گفته اژدری به دلیل اینکه البرز به تازگی از تهران جدا شده، هنوز به نظر می‌رسد زیر سایه تهران قرار دارد و برای دیده شدن نیاز است تا فعالیت بیشتری داشته باشد که این مهم نیاز به زحمت بیشتری دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9524