• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز :

کافه کارآفرینی در دانشگاه جهاد کشاورزی کرج برگزار شد

  • کد خبر : 9423
  • 19 بهمن 1401 - 11:03
کافه کارآفرینی در دانشگاه جهاد کشاورزی کرج برگزار شد
چهارمین نشست کافه کارآفرینی در مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا دانشگاه جهاد کشاورزی کرج با محوریت توسعه کشاورزی و محصولات دانش بنیان به همت ﺷﺮﮐﺖ ﻧﺎم داران اﯾﺪه ﭘﺮداز واﻻی اﻧﺪﯾﺸﻤﻨﺪ (ﻧﯿﻮا ﯾﻮﻧﯿﻮر) برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این برنامه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نشست هایی گفت: خروجی کافه کارآفرینی ها کاربرد عملی و اجرایی مدیریت دانش است، انتقال تجارب ارزشمند و ایجاد طوفان فکری برای خلق ایده ها و سوژه های جدید و انتقال تجربه حل مسائل و برداشتن موانع و طی مسیر های پیشرفت مجموعه های کارآفرین در بستر همین کافه های کارآفرینی شکل می گیرد. مدیریت بهتر ایده ها، افزایش توانمندی و نوآوری، بهره وری کارکنان و رهبری موثر در بستر مدیریت دانش، فضای کار آفرینی را متحول می کند.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: امروز مدل کافه کارآفرینی در همه جای دنیا به همین منظور و با هدف ایجاد انگیزه های مضاعف و قرار گرفتن کارآفرینان نوپا در کنار تجربه های ارزشمند و موفق به بلوغ فرآیند کارآفرینانه در میان کارآفرینان انجام می شود و کافه کارآفرینی یک بستر ارزشمند و دارای ارزش افزوده برای مخاطبان محسوب می شود. مهم ترین عامل موفقیت کارآفرینی , مدیریت کردن اثر بخش دانش در سازمان کارآفرینانه است.

دکتر عبدالله مخبر دزفولی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست با اشاره به روشهای نوین مدیریت به ویژه مدیریت های مربوط به کسب و کار در بخش کشاورزی گفت: اعتقاد من این است که کافه کارآفرینی در خلق ارزش های فزاینده امیدآفرین برای کارآفرینان حرکت می کند. مفاهیم نظری مدیریت عملاً توسط کارآفرینان اجرایی می شود و این کار آفرین است که با عبور از موانع مختلف و یافتن مسیرهای مناسب تحقق اهداف خود، محیط کسب و کار خود را مستمرا رصد می‌کند تا تهدیدات و فرصت های پیش روی خود را به خوبی شناسایی و برای هر کدام از آنان تدابیری بیندیشد.

وی در ادامه گفت: در هزاره سوم و عصر حاضر هر لحظه دارای خصوصیت های خاص خود است و هر خصوصیت و ویژگی، اقدام مخصوص و منحصر به خود را می طلبد. کارآفرین باید خود را برای هر کدام از متغیر های پیش روی آماده و متناسب با آن بصورت هوشمندانه تصمیم گیری کند. عدم قطعیت در تصمیم گیری از ویژگی های عصر حاضر است و کارآفرینان بویژه فعالان کسب و کار و ایده های خلاق بیش از سایرین در معرض این تغییرات حوزه پیرامونی خود هستند.

در این برنامه هر یک از فعالان کارآفرینی در بخش کشاورزی و پیشران‌های فناوری و تولید به بیان دیدگاه ها، اهداف و ایده های مربوط به حوزه فعالیتی خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9423