• برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

دانش بنیان های البرز بیش از ۱۴ هزار نیروی کار را جذب کردند

  • کد خبر : 8370
  • 05 دی 1401 - 8:34
دانش بنیان های البرز بیش از ۱۴ هزار نیروی کار را جذب کردند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به توسعه واحدهای دانش بنیان در سال های اخیر اعلام کرد: این شرکت‌ها تاکنون موفق به جذب ۱۴ هزار و ۴۲۷ نیروی کار متخصص و ماهر در البرز شده اند.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایرنا، رامین ربیعی افزود: اکنون ۱۷۱ شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۵۷ میلیارد و۶۹۵ میلیون ریال در استان البرز فعالیت دارند ضمن آنکه ۹۳ واحد دیگر با اشتغالزایی ۶ هزارو ۳۶۲ نفر جواز تاسیس دریافت کرده اند.
رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان البرز گفت : میزان سرمایه گذاری واحدهای دارای مجوز تاسیس دانش بنیان این استان افزون بر ۱۳۱ میلیارد و۵۳۱ میلیون ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع شرکت های فعال دانش بنیان استان البرز، ۳۴ واحد دانش بنیان در شهرستان اشتهارد، ۲۳ واحد در شهرستان کرج ، ۱۹ واحد در شهرستان ساوجبلاغ ، ۱۴ واحد در شهرستان نظرآباد و سه واحد در شهرستان فردیس فعال هستند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت البرز ادامه داد: از کل ۱۷۱ واحد دانش فعال این استان ، هشت واحد در بخش فناوری زیستی ، ۲۸ واحد در بخش دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان ، ۴۱ واحد در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی ، ۵۵ واحد در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ، ۱۲ واحد در زمینه وسایل ، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۲۷ واحد در بخش برق و الکترونیک ، فوتونیک ، مخابرات و سیستم های خودکار روند تولید را طی می کنند.
وی گفت : باتوجه به اینکه استان البرز در سال های اخیر به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل شده است و تنها شهرک تخصصی دارویی کشور در این استان قرار دارد به همین دلیل بیشترین جهت گیری سرمایه گذاری تولیدی به سمت دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتتیک ،گیاهی-طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکنولوژی) است .
ربیعی اظهار داشت :حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان شامل معافیت از پرداخت مالیات ، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی، عوارض مالیاتی به مدت ۱۰ سال و اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت یا کوتاه مدت است .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=8370