• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
فرماندار ساوجبلاغ:

برگزاری بیست و چهارمین مانور زلزله در مدرسه امام خمینی (ره) شهر هشگرد به طور همزمان با مدارس سراسر کشور

  • کد خبر : 7882
  • 10 آذر 1401 - 21:22
برگزاری بیست و چهارمین مانور زلزله در مدرسه امام خمینی (ره) شهر هشگرد به طور همزمان با مدارس سراسر کشور
بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله پس از به صدا در آمدن آژیر خطر وقوع زلزله، در مدرسه امام خمینی (ره) شهر هشگرد به طور همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد.

در این مانور که به طور نمادین با حضور دکتر البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ،معاونین فرماندار، مدیریت بحران، روسای ادارات آموزش و پرورش، هلال احمر،بهزیستی، عملیات سپاه و انتظامی، پلیس راهور ، و دستگاه های خدمات رسان امدادی در دبیرستان امام خمینی رحمة الله علیه شهر هشتگرد برگزار شد، دانش آموزان اجرای نکات و قواعد ایمنی هنگام وقوع زلزله را اجرا کردند .
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که با عنوان “مدرسه ایمن، جامعه تاب آور” برگزاری شد ، به تببین ضرورت‌های آموزش‌های پیشگیرانه در هنگام بروز بلایای طبیعی چون زلزله پرداخت و افزود: اگر آموزش‌ها را فقط به یک روز و آنهم روز هشتم آذرماه محدود کنیم به اهداف مدنظر نمی‌رسیم و لازم است که این آموزش‌ها بصورت مستمر در طول سال اجرا شوند.
وی افزود: باید همه مدارس را درگیر اجرای درست مانور عملیاتی در مقابل زلزله کنیم و حتی می‌توان از خانواده ها دعوت کرد که در روزهای مشخص شده در مدارس حضور داشته باشند و ضمن دریافت یک سری آموزش‌ها، خودشان هم در اجرای چنین برنامه‌هایی مشارکت داشته باشند.
دکتر البرزی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌ها و بلایای طبیعی در کنار آسیب‌های اجتماعی مدنظر ما است و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای تاب آور و مدرسه‌ای ایمن داشته باشیم، بایستی این مهم در همه جامعه ترویج یابد و به امر آموزش اهتمام بیشتری نماییم تا جایی که در هر خانه یک امدادگر داشته باشیم و مناسب‌ترین بستری که می‌تواند این هدف را محقق کند خود مدرسه است.
وی کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی را از اهداف مهم این مانور دانست و افزود:بالا بردن مهارت و عکس العمل صحیح، افزایش سرعت عمل، ماندگار بودن آموزشها و کاربردی کردن آموخته ها می تواند نقش مهمی در رویارویی و مقابله دانش آموزان و خانواده ها با حوادث غیر مترقبه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7882