• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

آتش سوزی / ماجرای ادامه دار در استفاده از کابل شارژر های معیوب

  • کد خبر : 7861
  • 09 آذر 1401 - 14:28
آتش سوزی / ماجرای ادامه دار در استفاده از کابل شارژر های معیوب
داتیس مارت : جرقه زدن و داغ کردن تنها یکی از دلایل استفاده از سیم شارژر معیوب است.

بر اساس گزارش در سال 2008 تعداد 53600 خانه به دلیل خرابی سیم های الکتریکی آتش گرفته اند. این آتش سوزی باعث کشته شدن 500 نفر و مجروح شدن 1400 نفر شده است و خسارت مالی 1.4 میلیارد دلاری برجا گذاشت. همچنین بر اساس گزارش اداره کار ایالت متحده در سال 2007 تعداد 1100 نفر از کارگران بخش خصوصی دچار سوختگی الکتریکی شده اند.

با توجه به فراگیری موبایل ها، احتمال افزایش شدید این آمار در سال های 2020 تا 2022 وجود دارد. منشاء همه این آتش سوزی ها، شارژرهای موبایل بودند.

بیایید همین الان به استفاده از کابل شارژرهای معیوب خاتمه دهید. اگر شما در منزل یا سر کار از کابل شارژرهای قدیمی و معیوب استفاده می کنید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب به باتری، آداپتور گوشی و موبایل خود حتما کابل شارژر معیوب خود را دور بندازید.
برای همه ما اتفاق افتاده که از کابل شارژ معیوب استفاده می کنیم و با خودمان می گوییم فقط امروز به خاطر نبود وقت از این کابل شارژر استفاده می کنم. در بسیاری از موارد روزها به هفته و هفته ها به ماه تبدیل می شود و ما همچنان در حال استفاده از کابل شارژ و شارژرهای معیوب خود هستیم. اما واقعا چه زمان باید با شارژرها و کابل شارژرهای معیوب خداحافظی کنیم.
بیایید امروز و فردا نکنید. همین الان شارژرهای آسیب دیده را دور بریزید. فردا یا هفته بعد خیلی دیر است. همین الان این کار را انجام دهید.

خُب دلیل خرابی شارژر موبایل چیست؟
سیم شارژر یکی از دلایل خرابی شارژرها است. اصلا دلیل اصلی اینکه سیم شارژرها را از آداپتور جدا می کنند همین نکته است. بسیاری از اوقات کابل شارژری که در محل کار استفاده می کنید ممکن است زیر صندلی گیر کند که در این حالت ممکن است به پاره شدن و در نهایت اتصال کوتاه گردد. بسیاری از آتش سوزی ها از همین اتصال کوتاه های کوچک اتفاق می افتد.

در صورت آسیب دیدن کابل شارژر چه کنیم؟
به نقل از داتیس مارت (فروشگاه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر): ابتدا باید مقدار آسیب دیدگی کابل شارژ USB مشخص شود. اگر فقط روکش کابل شارژر آسیب جزئی دیده باشد ابتدا سعی کنید با یک آداپتور و موبایل کابل شارژر را به مدت 10 دقیقه تست کنید. در صورت شارژ کردن در مدت زمان استاندارد، فقط کافی است محل آسیب دیدگی را با نوار چسب برق بپوشانید تا دیگر از این مکان آسیب نبیند. ولی اگر روکش کابل زخم شده باشد، حتی تست کردن کابل شارژر هم جایز نیست و باید فورا اقدام به تعویض و خرید کابل شارژ جدید کنید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. دقیقا پارسال یکی از آشناهای ماهم همین اتفاق براش افتاد و سر تعویض نکردن سیم شارژر معیوب، همه چیزشو سر آتش سوزی از دست داد.