• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب:

آغاز به کار جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب

  • کد خبر : 7838
  • 09 آذر 1401 - 13:11
آغاز به کار جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب
دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب گفت: این جشنواره با حضور گروه های هنری استان های البرز، تهران، قم، اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، عبدالله فلاح نژاد، دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، از برگزاری این جشنواره به میزبانی استان البرز و با حضور گروه های هنری استان های البرز، تهران، قم، اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این جشنواره چهارشنبه 9 آذر کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در بخش های صحنه ای، خیابانی و کودک و نوجوان به همراه برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی از ساعت 9 صبح الی 18 بیان کرد: دو گروه هنری متشکل از افراد دارای معلولیت از استان البرز، چهار گروه از اصفهان، چهار گروه از چهارمحال و بختیاری، سه گروه از تهران، یک گروه از مرکزی و دو گروه از قم در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.
دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب عنوان کرد: برابرسازی فرصت ها برای افراد دارای معلولیت در عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، توانمندسازی و تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق آن ها و شناخت و درک افراد دارای معلولیت و برقراری ارتباط سالم با آن ها به دور از هرگونه تفاوت از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره هستند.
فلاح نژاد، ایجاد حس رقابت سالم بین گروه های نمایشی، تاکید بر نگرش مثبت خانواده به فرزند دارای معلولیت و کمک به شکوفایی توانایی های بالقوه وی، گسترش آموزش تئاتر و تئاتردرمانی برای افراد دارای معلولیت مبتنی بر فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی و تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و افراد دارای معلولیت علاقه مند به هنر نمایش را از دیگر اهداف جشنواره برشمرد.
وی مطرح کرد: فردا چهارشنبه نهم آذر اولین روز از اجرای این جشنواره است و ساعت ۹ صبح در سالن میلاد، هنرمندان دارای معلولیت استان اصفهان تئاتر صحنه ای «مغازه شماره ۱۳» را به مدت ۴۵ دقیقه و ساعت ۱۱ ظهر هنرمندان البرزی نمایش «مصاحبه» را در سالن حیاتی مهر اداره کل ارشاد البرز به مدت ۶۰ دقیقه به روی صحنه می برند.
دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب افزود: ساعت ۱۴ روز چهارشنبه نهم آذر نیز تئاتر خیابانی «بوق» به مدت ۳۰ دقیقه توسط هنرمندان تهرانی در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و ساعت ۱۶ همان روز نیز تئاتر «کسی شبیه تو مرا به دریا برد» توسط هنرمندان اصفهانی به مدت ۵۰ دقیقه در سالن فتحعلی بیگی واقع در پردیس تئاتر کرج اجرا می شود.
فلاح نژاد خاطرنشان کرد: ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه عصر روز چهارشنبه نهم آذر نیز تئاتر صحنه ای «پچ پچ های زیر خاک» توسط هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در سالن میلاد کرج، به مدت ۳۵ دقیقه و ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه تئاتر «کافه پولشری» به مدت ۵۰ دقیقه توسط هنرمندان دارای معلولیت همان استان در سالن سیروس صابر اجرا می شوند.
شایان ذکر است آئین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب روز شنبه 12 آذر ساعت 14 الی 17 با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار و مسئولین استان البرز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7838