• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس پلیس فتا استان البرز :

کاربران بد افزارها را جدی بگیرند

  • کد خبر : 7832
  • 09 آذر 1401 - 12:59
کاربران بد افزارها را جدی بگیرند
رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به مخرب بودن نرم افزارهای بدافزار اعلام کرد: کاربران از نصب اپلیکیشن‌های آلوده به ویژه بازی های موبایلی که در شبکه های اجتماعی تبلیغ و منتشر می شود، خودداری کنند.

سرهنگ “رسول جلیلیان” اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغات اغوا کننده سعی دارند کاربران را که بیشتر نوجوانان و جوانان هستند به سمت نرم افزارها و بازی های موبایلی هدایت کنند.
وی اضافه کرد: کاربران نرم افزارهای خود را از فروشگاه های معتبر دریافت کرده و نرم افزارهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، دانلود نکنند.
سرهنگ جلیلیان افزود: این اقدام مجرمان سایبری زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان را فراهم می‌کند.
این مقام انتظامی گفت: کاربران همچنین سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که بیشتر لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.
وی با هشدار به خانواده ها در خصوص استفاده فرزندان از اپلیکیشن های پایه موبایلی اظهار داشت: این بدافزارها علاوه بر ضرر مالی ، روی روان و تربیت رفتاری آنها نیز تاثیر منفی دارد.
رئیس پلیس فتا البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7832

برچسب ها