• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز:

تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و شورای اسلامی استان امضاء شد

  • کد خبر : 7787
  • 07 آذر 1401 - 21:05
تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و شورای اسلامی استان امضاء شد
در نشستی با حضور فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و علیرضا قره‌حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز تفاهم‌نامه‌ همکاری‌های مشترک با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی امضاء شد.

نجف‌نیا در این نشست با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌های مناطق مختلف استان البرز گفت: شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا در پیشگیری از وقوع انحراف و جرایم نقش مؤثری دارند چرا که شوراهای اسلامی شهر با مدیریت و برنامه‌ریزی شهری می‌توانند به آبادانی، توسعه و عمران شهری کمک کنند و مشارکت معنی‌دار مردم در قالب نهادهای محلی را برای جلوگیری از بی‌نظمی، ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی محقق نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت طراحی فیزیکی کالبد و محیط شهری و روستایی و نقشی که در کاهش انحرافات و جرایم ایفا می‌کنند گفت: متأسفانه این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته چرا که مى‌توان با طراحی مناسب محیط مانند نورپردازى معابر و محیط‌های پرخطر، راه‌اندازی مراكز تفريحى برای گذران اوقات فراغت شهروندان، طراحى مطلوب ساختمان‌ها و شهرسازى با برنامه، به‌كارگيرى تجهيزات، ابزار و فناورى‌هاى نوين نظارتى در مقاطع زمانى و مکانی مشخص، از وقوع جرایم پيشگيرى كرد.

نجف‌نیا گفت: لازم است مسؤولان شهری با مشاوره، راهنمایی و کمک گرفتن از جرم‌شناسان، کارشناسان انتظامی و روان‌شناسان، محیط‌های عمومی شهرها و روستاها را به‌گونه‌ای طراحی کنند تا از وقوع جرایم پیشگیری شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در ادامه گفت: بسیاری از انحرافات و جرایم در محیط‌ها و مناطقی اتفاق می‌افتد که نظارت کمتری در آنجا وجود دارد و از دسترس و دید عموم مردم پنهان است؛ فضاهاى عمومی مانند پارک‌ها، خیابان‌ها، ورزشگاه‌ها و زمین‌های چمن هم در صورت عدم نظارت، محیطی مستعد برای بروز و ظهور انحراف و جرم خواهد بود و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و طراحی مناسب، از فضاها و مکان‌های فرهنگی و تفریحی در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها استفاده مناسب شود و محیطی امن و پرنشاط برای شهروندان فراهم گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با تفاهم‌نامه‌هایی که این معاونت با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان منعقد می‌کند، قدم‌های مؤثری در مسیر کنترل و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7787