• برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد :

توضیح علت تاخیر در توزیع داروهای SMA از زبان نماینده مجلس

  • کد خبر : 7769
  • 06 آذر 1401 - 12:14
توضیح علت تاخیر در توزیع داروهای SMA از زبان نماینده مجلس
نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: با توجه به اینکه داروی بیماران SMA برای نخستین بار وارد کشور می‌شد، باید شیوه نامه درمانی تدوین و سپس دستورالعمل لازم برای بررسی اثربخشی آن را معاونت تحقیقات وزارت بهداشت اعلام می‌کرد، از این رو علت تأخیر در توزیع این دارو‌ها علاوه بر تعیین تکلیف منابع مالی و پوشش بیمه‌ای، تدوین شیوه نامه‌های درمانی بود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیگیری‌های متعدد، همکاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ریاست مجلس و مسؤولین وزارت بهداشت دولت فعلی، بالاخره توزیع رایگان داروی بیماران SMA از پنجشنبه ۳ آذر آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در تجمعاتی که این قشر مقابل مجلس داشتند، چندین نفر نیز از همشهریان حوزه انتخابیه هم بودند، اضافه کرد: مجلس موضوع این خانواده‌ها را پیگیری کرد و در بودجه ۱۴۰۱ هم این موضوع را مصوب کرد. بنده نیز ضمن پیگیری‌های متعدد چندین جلسه حضوری با خانواده‌های این بیماران و نمایندگان آنان برگزار کردم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه داروی بیماران SMA برای نخستین بار وارد کشور می‌شد، باید شیوه نامه درمانی تدوین و سپس دستورالعمل لازم برای بررسی اثربخشی آن را معاونت تحقیقات وزارت بهداشت اعلام می‌کرد، از این رو علت تأخیر در توزیع این دارو‌ها علاوه بر تعیین تکلیف منابع مالی و پوشش بیمه‌ای، تدوین شیوه نامه‌های درمانی بود.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم با این نمونه اقدامات و مصوبات که تفاوت فکری مجلس و دولت فعلی با مجلس و دولت قبلی در آن به خوبی مشخص است، مشکل امیر عباس‌های عزیز که در کشور حدود ۴۰۰ نفر هستند، با این کار مشترک مجلس و دولت تا حدودی برطرف شده و از آلام خانواده‌ای این عزیزان تا حدودی کاسته شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7769