• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز:

البرز آمادگی لازم برای صادرات صنایع دستی به ترکیه را دارد

  • کد خبر : 7561
  • 28 آبان 1401 - 19:57
البرز آمادگی لازم برای صادرات صنایع دستی به ترکیه را دارد
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: استان البرز در رشته‌های گلیم، فرش، چرم، سفال، سرامیک، شیشه، زیورآلات، معرق و منبت برای صادرات به ترکیه و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور آمادگی دارد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری البرز به ترکیه و دیدار با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ترکیه-ایران و حضور در نشست B2B اتاق بازرگانی کورفز اظهار کرد: در جریان این سفر با توجه به نقاط مشترک فرهنگی میان ایران و ترکیه بر گسترش مبادلات تجاری طرفین تاکید شد.

وی با اشاره به وجود رشته‌های مختلف صنایع دستی در ایران گفت: ۲۳ سال است که در این صنعت مشغول به فعالیت هستم و طی سال‌های ۲۰۱۶ تا نیمه نخست ۲۰۱۹ به کشور ترکیه صادرات گلیم داشته‌ام، بافت گلیم در این کشور رونق دارد اما طرح، نقشه، جنس و کیفیت نخ در گلیم‌های ایرانی از درجه بالاتری برخوردار است.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: در حوزه صنایع دستی استان البرز در رشته‌های گلیم و فرش، چرم، سفال، سرامیک، شیشه، زیورآلات، معرق و منبت برای صادرات به ترکیه و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث صادرات صنایع دستی به کشوری نظیر ترکیه انتظار می‌رود که در راستای گسترش روابط تجاری در این حوزه بحث مراودات مالی تسهیل شود، عنوان کرد: هر زمان که نمایشگاه بین‌المللی در ترکیه برگزار شود، در صورت اعلام فراخوان ویژه از جمله لحاظ کردن تخفیف در هزینه‌ها برای مشارکت فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی البرز و حضور نمایندگان استان در این نمایشگاه‌ها اقدام خواهیم کرد.

حاضری با بیان اینکه در سه سال اخیر تحت تاثیر تحریم‌ها و از طرفی شیوع کرونا صنعت گردشگری ایران به دلیل کاهش آمار مسافران و توریست‌های خارجی دچار رکود شد، افزود: این در حالی است که حدود ۴۰درصد درآمد سالانه گردشگری ترکیه از مسافران ایرانی است و با توجه به این رویه انتظار می‌رود که در بحث توسعه صادرات صنایع دستی ما به این کشور حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور از جمله البرز به دلیل لغو بسیاری از تورهای گردشگری با خطر تعطیلی مواجه است، گفت: تعداد زیادی از این دفاتر مجبور به تعدیل برخی نیروهای خود شده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به بازدید هیات تجاری اعزامی به نمایشگاه موسیاد ۲۰۲۲ گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای حضور فعالان اقتصادی ایران و معرفی محصولات تولیدی کشورمان است، البته در این نمایشگاه صنایع دستی آنچنان نمایش داده نشده است، اما در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران نمایشگاه موسیاد فرصت خوبی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی البرز و کورفز به عنوان یک دستاورد مهم این سفر عنوان کرد: ایران و ترکیه در بحث صنعت، فعالیت‌های دانش بنیان، صنایع غذایی و همچنین صنایع دستی می‌توانند تعاملات خوبی برقرار کنند و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری میان طرفین این روابط توسعه می‌یابد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7561