• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیر کل امور مالیاتی البرز:

شناسایی ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز

  • کد خبر : 7430
  • 19 آبان 1401 - 11:32
شناسایی ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز
مدیر کل امور مالیاتی البرز از ۲۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز خبر داد.

محمد رضا محمدی در نشست شورای اداری در استانداری البرز که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد افزود: امسال با تشکیل دفتر مالیاتی در البرز ۶ مورد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی شناسایی و مطالبه شده و در حال وصول آن هستیم.
وی با بیان اینکه درآمد مالیاتی این استان در هفت ماهه امسال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: این در حالی است که میزان عوارض پرداختی به شهرداری ها سه برابر سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: درآمد مالیاتی استان ۷۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش یافته است‌.

محمدی با بیان اینکه این پرداختی‌ها نسبت به آخرین سرشماری نفوذ مسکن که سال ۹۵ انجام شد صورت گرفت، اظهار کرد: در این میان ۵۰ درصد از هزار و ۵۳ میلیارد تومان پرداختی عوارضی ما، به شهرداری کرج اختصاص یافته است چرا که نیمی از جمعیت استان در کرج متمرکز هستند.
وی با اعلام اینکه نمی‌توان میزان پرداخت عوارض را کاهش یا افزایش داد، یادآور شد: در این خصوص حتی هزار تومان هم کم یا زیاد نشده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در بخش دیگری به‌ پرونده‌های مالیاتی که قبلا خارج از استان بودند، اشاره کرد و افزود: پیش از این ۷۰۰ پرونده مالیاتی واحد صنعتی مستقر در البرز به دیگر استان‌ها می‌رفت، امروز این آمار به ۲۹ فقره رسیده است.
وی گفت: تا آخر مهرماه ۲۳۰ میلیارد تومان توسط اداره مالیات البرز جذب شده بوده است .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7430