• برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز :

برگزاری 60 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان البرز

  • کد خبر : 7279
  • 14 آبان 1401 - 11:35
برگزاری 60 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان البرز
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای امسال 82 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با همکاری دیگر دستگاهها به مرحله اجرا رسیده و عملیاتی شده اند.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز «رامین ربیعی» افزود: از ابتدای سال 1401 تاکنون و در 60 جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز 325 پرونده مطرح شده است.

وی با اشاره به سهم مسایل بانکی از مصوبات ستاد تسهیل 185 مصوبه بوده است افزود: 29 مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، 133 مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و 23 مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بود که در مجموع حدود 52 درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

بنا به گفته این مقام مسئول 12 مصوبه (3 درصد) مربوط به تامین اجتماعی، 23 مصوبه (6 درصد) مربوط به امور مالیاتی و 141 مصوبه (39 درصد) مربوط به دستگاههای خدمت رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری ها و …، است.

ربیعی با تاکید بر اینکه استمرار و فعالیت واحدهای تولیدی، هدف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است؛ گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور کشورمان هیچ دستگاهی حق تعطیلی یک واحد تولیدی را ندارد.

وی افزود: واحدهای تولیدی که مشمول قانون رفع موانع تولید هستند جهت طرح مسائل و مشکلات خود از طریق سامانه بهین یاب – درگاه خدماتی وزارت صمت- و یا با مراجعه مستقیم به درگاه ستاد تسهیل، مشکلات و مسائل پیش روی خود را ثبت نموده و پس از آن مراتب در دستور کار سازمان صمت و کارگروه تخصصی قرار گرفته که بعد از بررسی دستگاه ذیربط در صورت نیاز به مصوبه در اولین جلسه کارگروه اصلی مطرح و تصمیمات آن ابلاغ می شود.

ربیعی در پایان گفت: خوشبختانه عمده مشکلات واحدهایی که از این طریق طرح موضوع شده اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت های قانونی این کارگروه استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7279