• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج:

مدیریت تولید و تفکیک زباله های کرج نیازمند اصلاح و بازنگری است

  • کد خبر : 6894
  • 02 آبان 1401 - 10:02
مدیریت تولید و تفکیک زباله های کرج نیازمند اصلاح و بازنگری است
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه روزانه بیش از ۹۰۰ تن زباله در این کلانشهر تولید می شود، گفت : برای حفظ محیط زیست ، مدیریت تولید و تفکیک زباله های کرج و سایر شهرهای استان البرز نیازمند اصلاح و بازنگری است.

جواد چپردار در نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر که با حضور اعضای کمیسیون، معاونان و روسای سازمان های شهرداری کرج برگزار شد به معضلات و راهکارهای پیشنهادی در خصوص محل دفن زباله ها در منطقه حلقه دره استان البرز اشاره کرد و اظهارداشت: روزانه افزون بر یک هزارو۴۰۰ تن زباله استان در این مکان دفن می شود که باید با فعال سازی کارخانه های بازیافت و زباله سوز وضعیت زیست محیطی این مکان را به سامان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰۰ گرم سرانه تولید زباله در کرج و سایر شهرهای استان البرز است لذا در این راستا ساخت و تاسیس کارخانه زباله سوز که مقدمات انعقاد قرار داد آن با دستور استاندار البرز و همکاری شورای شهر و شهرداری های استان مورد کنکاش و بررسی نهایی واقع شده که می تواند راه برون رفت از شیوه های سنتی در تجمیع، انباشت و دفن یا حتی فرایند کمپوست این میزان از زباله های خانگی باشد.
چپردار تصریح کرد: آلودگی زمین، هوا و در مجموع سلامت محیط زیست به ما اجازه استمرار روش های سنتی در مرکز دفن زباله ها در حلقه دره را نمی دهد.
وی بیان داشت: طبق گزارش مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در طول پنج سال گذشته ۹۰۵ میلیون لیتر شیرابه،۷۲۴میلیون متر مکعب گاز گلخانه در حلقه دره تولید و بخشی از اراضی منطقه اشغال شده است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: روزانه ۳۰۰ متر مکعب شیرابه در حلقه دره تولید می شود ضمن آنکه ۳۰۰ هزار متر مکعب از سال های قبل در این مکان باقی است که برابر تعهدات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تا پایان سال جاری به صفر خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6894